آجیل
زندگی و سلامت

فقط یک مشت آجیل = افزایش تضمینی طول عمر؛ خواص آجیل را بشناسید!

آجیل از دیر باز در فرهنگ ما ایرانیان استفاده می شده است مصرف متعادل آجیل به صورت روزانه فواید بسیاری در حفظ سلامتی شما خواهد داشت

آجیل یکی از تنقلات مفید است. در بین تنقلاتی که برای کودکان یا حتی بزرگسالان رواج دارد از پر خاصیت ترین آنها است. آیا می دانید که مصرف روزانه ۲۰ گرم  از این خوراکی خوشمزه خواص شگفت انگیزی همراه دارد؟

آجیل می تواند از وضعیت بالقوه سرطان و بیماری‌های قلبی جلوگیری داشته باشد. خواص گردو، فندق، بادام، حتی بادام زمینی نیز به صورت درمانی بر سیستم بدن تاثیر گذار است.

کافی است روزانه ۲۰ گرم آجیل مصرف کنید. ۳۰ درصد بیماری های عروق کرونر، ۱۵ درصد سرطان، ۲۲ درصد مرگ زودرس درمان خواهد شد.

همچنین مصرف آن با کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری‌های تنفسی و دیابت همراه است.

خواص درمانی آجیل

طی تحقیقات، افرادی که دچار بیماری‌هایی همچون بیماری‌های قلبی یا سرطان بوده‌اند با مصرف آجیل توانسته‌اند در کاهش روند بیماری خود اقدام کنند.

البته این به آن معنا نیست که مانند یک دارو در برابر حملات بیماری‌ها از بدن دفاع می کند. بلکه می توان گفت با مصرف آن تغذیه به سمت و سوی مواد غذایی نادرست نخواهد رفت. در حقیقت مصرف آن ها عادات اشتباه غذا خوردن شما را اصلاح می کند.

به این صورت که اگر از این تنقلات عالی استفاده می کنید به خودی خود میزان بیشتری سبزیجات و میوه ها مصرف خواهید کرد.

آجیل

آجیل حاوی مقادیر بالایی فیبر، منیزیم، چربی اشباع نشده، مواد بسیار مغذی و مفید که نقش کلیدی در سلامت قلب و عروق دارد، است و می تواند در تعادل سطح کلسترول به شما کمک کند. گردو به عنوان یکی از اقلام آن آنتی اکسیدان بالایی دارد.

مزایا و معایب

اگر فکر می کنید آجیل چربی بالایی دارد ، درست است. علاوه بر خواص زیادش به دلیل اینکه از فیبر و پروتئین بالایی برخوردار است خطر ابتلا به چاقی را در طولانی مدت به همراه خواهد داشت. در ضمن اگر از آجیل های شور استفاده می کنید در نظر داشته باشید که نمک زیاد آن برای شما مضر خواهد بود.

 

به کانال تلگرام نت نوشت بپیوندید به صفحه اینستاگرام نت نوشت بپیوندید
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =

برو بالا