مواد غذایی ضد التهاب
دانستنی‌های سلامتی

التهاب و عفونت بدن را با این مواد غذایی درمان کنید

سیستم دفاعی بدن در برابر بیماریها و آسیب هایی که بدن وارد می شود به صورت های مختلف محافظت می کند از جمله التهاب که در عین محافظت می تواند آسیب هایی به دیگر نقاط برساند.

التهاب کلمه ای است که اغلب ما را می ترساند ولی معنای حقیقی و درست آن در علم پزشکی به معنای حفاظت بدن از آسیب بیشتر است.

وقتی بدن بیمار یا مجروح می شود سیستم ایمنی شروع به فعالیت می کند و سلول های سفید در خون افزایش پیدا می کنند.

این سلول ها به سمت منطقه مجروح و آسیب دیده حرکت می کنند و سبب تورم، گرما، قرمزی و حتی درد می شوند.

چرا التهاب در بدن خوب نیست؟

در یک بدن سالم پاسخ سیستم ایمنی بدن به بیماری ها، التهاب در نقطه آسیب دیده می باشد.

التهابات در بدن فقط جهت بهبود در ناحیه آسیب دیده مفید است و سبب آسیب دیدن دیگر نقاط بدن می شود.

در افرادی که از بیماری های آرتریت، فیبرومیالژی، بیماری سلیاک و بیماری روده تحریک پذیر رنج می برند التهاب در دیگر نقاط بدن سبب ایجاد مشکل در نقاط ضعف بیماری شان می شود.

در افراد مبتلا به دیابت تولید گلبول های سفید می تواند مقاومت در برابر انسولین ایجاد کند.

با همه اینها این دسته از بیماران می توانند با ترفندی در رژیم غذایی خود و استفاده مداوم از سبزیجات و مواد غذایی سرشار از امگا ۳، احتمال آسیب التهابات در بدن خود را به کمترین میزان برسانند.

آناناس

آناناس

آناناس حاوی یک آنزیم گوارشی به نام بروملین است که به مبارزه با لخته شدن خون و کاهش التهاب می پردازد.

بروملین کمک می کند که پاسخ سیستم دفاعی بدن در برابر آسیب ها منجر به التهاب نشود.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید : لطفا یکی از این ده غذا را روزانه مصرف کنید.

چغندر

چغندر سرشار از آنتی اکسیدان است.

آنتی اکسیدان می تواند سلول های تخریب شده از التهاب را تعمیر کند.

همچنین حاوی منیزیم بسیاری است که اغلب در شرایط التهابی بسیار موثر است.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید : این معجون طبیعی سلولهای سرطانی را در ۴۲ روز می کشد.

ماهی های چرب

ماهی

بیشتر آبزیان به خصوص ماهی های چرب شامل مقادیر بسیار زیادی اسید های چرب هستند.

از جمله امگا ۳ که یکی از مفید ترین این اسید های چرب است. امگا ۳ یکی از مواد شناخته شده جهت مبارزه با تورم می باشد.

تحقیقات نشان داده است که اسیدهای چرب امگا ۳ نقش مهمی در کاهش خطر ابتلا به بیماریهای مزمن التهابی ایفا می کنند.

با این حال هنگام تهیه ماهی مطمئن شوید که ماهی پرورشی تهیه نمی کنید.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید : دلایل قانع کننده برای اینکه هرگز ماهی تیلاپیا نخوریم

سبزیجات تیره رنگ

سبزیجات سبز برگ از جمله منابع بزرگ ویتامین ها و مواد معدنی از جمله کلسیم و آهن هستند.

این سبزیجات شامل میزان قابل توجهی فیبر بوده که جهت تنظیم و کاهش التهاب موثر است.

اگر خوردن سبزی برایتان سخت است آنها به شکل اسموتی در رژیم غذایی تان قرار دهید.

زردچوبه

زردچوبه

در زرد چوبه میزان زیادی کورکومین وجود دارد.

این ماده بسیار کارآمد و مفید در بسیاری از داروهای شیمیایی از جمله آسپرین و ایبوپروفن جهت خواص ضد التهابی به کار می رود.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید : هر روز زرد چوبه مصرف کنید تا این اتفاقات در بدن شما بیفتد!

زغال اخته

زغال اخته هم از دسته میوه های سرشار از آنتی اکسیدان است.

ماده ای به نام کورستین در آنتی اکسیدان ها وجود دارد که برای حفاظت بدن در برابر استرس و تورم بسیار حائز اهمیت است.

چای سبز

چای سبز

در چای سبز پلی فنل یافت شده است که به عنوان اپیگالوکتشین گالات یا EGCG معروف است.

این ماده در برابر سلول های آسیب دیده بسیار فعالیت می کند.

سبب کاهش تولید بیش ازحد مواد التهابی در بدن می شود.

هنگام آسیب رسیدن به بدن چه در افراد سالم چه بیماران تنها راه مفید، سیستم دفاعی بدن است که موجب بروز التهاب دربسیاری از نقاط بدن می شود.

ولی با استفاده از این مواد غذایی می توان مشکلات ناشی از مقابله بدن در برابر بیماری را به کمترین میزان رساند.

 

 

به کانال تلگرام نت نوشت بپیوندید به صفحه اینستاگرام نت نوشت بپیوندید
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 9 =

برو بالا