اژدها Game of Thrones
سینما

چه کسی به اژدها های Game of Thrones جان می دهد؟ پشت صحنه چه خبر است؟

هیچ کدام از جلوه های زیبای بصری که در سریال بازی تاج و تخت دیده می شود به هنرمندی رابطه کالیسی و اژدها نیست کمتر کسی با دیدن این سریال به انیمیشنی بودن اژدها پی می برد.

استودیو svenPixomondo به نحوی پدر اژدها در سریال بازی تاج و تخت به حساب می آید.

نزدیک به ۷ فصل از سریال جهانی و دیدنی Game of Thrones  می گذرد و می توان گفت که علاوه بر انبوه بازیگران هنرمند، اژدها هم در این سریال از کاراکترهای قدرتمند و توانمند به شمار می رود.

اژدهای تارگرین که کالیسی مادرشان می باشد از بدو تولد به طرز کاملا هنرمندانه ای در جلوه های بصری فیلم نقش آفرینی کرده اند. از مهارتهای استودیوهایی که بر روی قسمت انیمیشن این سریال کار می کنند، روابط فیزیکی است که بین کالیسی و اژدها رخ می دهد.

کالیسی بر آنها سوار می شود، آنها را نوازش می کند و یا در میدان نبرد به کمک اژدها می جنگد که این ها همه مستلزم مهارت  خاصی در طراحی می باشند.

در آخرین قسمت منتشر شده این سریال شاهد قدرت نمایی اژدها بودیم که توانست در میدان نبرد با لنیسترها آنها را سوزانده و نابود کند.

آنچه در Pixomondo رخ می دهد

Game-Thrones-Daenerys-Her-Dragons-GIFs

شرکت استودیویی Pixomondo به سرپرستی Sven Martin در مسئولیت جان دادن به این اژدها ها را بر عهده دارد. دراگون ها از فصل دو وارد ماجرا شدند و نقش مهمی را به عهده گرفتند. Sven Martin که از فصل دوم بر روی حرکات اژدها و کالیسی کار کرده است از پیچیدگی های متحرک سازی این قسمت ها حرف های بسیاری دارد.

مارتین می گوید : “سخت ترین و پیچیده ترین قسمت ها زمانی است که اژدها ناچار به برخورد با شخصیت های اصلی داستان می شود. این قسمت ها خیلی سخت پیش می رود.”

طبق گفته مارتین در فصل دوم دراگون ها دست نشانده های کوچکی بودند که بر روی شانه مادرشان می نشستند. این کار به این صورت پیش می رفت که عروسک دراگون بر روی شانه قرار می گرفت و سپس عروسک برداشته می شد. به این ترتیب امیلیا کلارک ناچار بود در برابر هیچ بازی کند. این کار بسیار دشوار بود چرا که علاوه بر تمرکز بر روی متن و ادای دیالوگ ها می بایست توجه کافی به اینکه اژدها در کجای شانه اش قرار گرفته، داشته باشد.

وقتی اژدها بزرگتر شدند، در بعضی از پلان ها در صورتی که اژدها به صورت واقعی حضور نداشت کلارک می بایست خط نگاهش را طوری تنظیم می کرد که به دقت به نگاه دراگون تلاقی پیدا کند. این کار کمی دشوار بود.

صحبت کردن کالیسی با اژدها هم از سخت ترین قسمت های کار به شمار می رود. تنظیم نگاه کلارک با نقطه ای نگاه اژدها قرار است تعبیه شود کمی سخت ولی ظاهرا شدنی بود.

در آخرین قسمت نیز نور پردازی هایی که از شعله های آتش دراگون باید انجام می شد کاملا دقیق صورت گرفت تا صحنه های جنگ و سایه روشن حضور دراگون کاملا طبیعی جلوه کند.

دقت امیلیا کلارک در کار با اژدها در Game of Thrones

main-qimg-8f9884be92c0c199a65c6f463dd1fd4c-c

کلارک به شخصه یکی از طرفداران دراگون ها است، او به خوبی توانسته است در برابر اژدهایی که هرگز وجود نداشته بازی کند و حس روانی و فیزیکی نزدیکی به آنها نشان دهد.

طبق گفته Sven Martin : ” او تنها ادای صحبت کردن با دراگون را در نمی آورد بلکه کلارک به خوبی توانسته به کمک دستهایش ارتباط برقرار کند. او توانست کاملا طبیعی دراگون را نوازش کند و با حرکت دست آنها را لمس کند. ”

جا به جایی حرکت دستان او  تنظیم کردن حرکات اژدها بسیار دشوار بود ولی در طول ساعتهای کار متمادی توانستند این کار را به نمایشی بسیار دیدنی تبدیل کنند.

اژدها Game of Thrones

اژدها Game of Thrones

Sven Martin تکامل بازی دراگون ها را در مجموعه بازی تاج و تخت به عهده گرفته است و هرگز فرصتی برای ترک این کار نخواهد داشت. به این دلیل که وقتی تمامی گروه درحال فیلمبرداری از کار هستند تیم Pixomondo به سرپرستی Sven Martin در حال آماده سازی اژدها برای صحنه های آتی می باشند و تمامی حرکات قبلی را کنترل می کنند تا حالتی کاملا طبیعی داشته باشند.

حرکات بدنی کلارک در زمانی که برروی دراگون سوار است به قدری ظریف و دقیق انجام شده که گویا او دقیقا بر اسب سوار است. این حرکات اول به صورت انیمیشن کار شد سپس به کمک عملکرد یک دستگاه مکانیکی تکامل پیدا کرد.

هر چند که همه می دانیم این دراگون واقعی نیست، ولی اگر از طرفداران سریال بازی تاج و تخت هستید بی شک دراگون های کالیسی را دوست دارید.

به کانال تلگرام نت نوشت بپیوندید به صفحه اینستاگرام نت نوشت بپیوندید
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − دوازده =

برو بالا