استرس
زندگی و سلامت

راه های رهایی از استرس؛ اگر استرس به یک عادت مغزی تبدیل شود زندگی تان را خراب خواهد کرد!

اگر مدام به موضوعات منفی فکر کنید بستر ذهنی شما منفی خواهد شد و مغز آماده تبدیل هر گونه فکری به انرژی منفی می گردد

به کانال تلگرام نت نوشت بپیوندید به صفحه اینستاگرام نت نوشت بپیوندید

مغز مرکز افکار انسان است.

پیچیدگی مغز بیشتر از آن است که بتوانید به آن فکر کنید.

مغز انسان از مجموعه ای از نورونها تشکیل شده که وظیفه حفظ و نگهداری آموخته ها و تجربیات را بر عهده دارد.

هنگامی که شما به مسئله ای می اندیشید، حس های فیزیکی که از هزاران نورون تشکیل شده از سلول های عصبی به مغز شما ارسال می شوند.

حال ممکن است این حس ها قبلا طی تجربیاتی در مغز شما وجود داشته باشند.

مغز با سیگنالهای ابتدایی متوجه وجود این حس ها در خود می شود.

بر اساس این قانون اگر شما به طور مداوم به موضوعات منفی فکر کنید و یا بر روی استرس تمرکز کنید با افکار یکسان موقعیت های مشابه برای شما ایجاد می شود.

شما موقعیت مغز خود را تنظیم می کنید.

طبق افکار شما موقعیت مثبت یا منفی در مغز ساخته می شود.

بنابراین می توان گفت اگر شما مدام ازمسئله ای شاکی باشید یا مدام در گذشته سیر کنید یا به موضوعات منفی فکر کنید موقعیت مغزی شما به همان شکل در می آید و با بیشتر سیگنالهای ارسالی برخوردهای شاکی یا حسرت گذشته و یا منفی بافی خواهند داشت.

صرف نظر از آنچه که اتفاق می افتد وضعیت جدید نیز در قالب همان موقعیت شکل می گیرد و شما همانگونه باور می کنید.

عواقبی که استرس و نگرانی بر روی شما می گذارد را بشناسید و از بروز آن پیشگیری کنید.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید : این رفتارها زندگی مشترک را به سمت طلاق سوق می دهد

استرس

استرس

شکایت از موقعیت موجود و عدم رضایت می تواند استرس به شما وارد کند.

هنگامی که شما از مسئله ای شاکی هستید کورتیزول بیشتری تولید می شود.

این کورتیزول در اصطلاحی استرس نامیده می شود.

استرس مداوم می تواند بدن را در معرض خطر قرار دهد.

این موضوع می تواند سبب افزایش سطح کلسترول و دیابت و بیماریهای قلبی و چاقی شود.

در نهایت این مشکلات بر خود مغز نیز تاثیر گذاشته و سبب افسردگی خواهد شد.

وقتی شما احساساتی همانند حس شاکی بودن در خود دارید، با صحبت کردن درباره آن می توانید این حس را منتقل کنید.

تحقیقات نشان داده است که احساسات به خصوص احساسات منفی به نوعی مسری است.

بنابراین بحث و صحبت و حتی در گیری ذهنی درباره احساسات منفی به نوعی بی فایده است.

و تنها پریشانی ذهنی را افزایش می دهد.

اگر شما به طور مداوم با همراهان خود در مورد مشکلاتتان صحبت می کنید فقط در حال ضربه زدن به احساسات خود و اطرافیان هستید.

اشتراک گذاری مشکلات به خصوص در دختران جوان سبب افسردگی و اضطراب می شود.

یافته های این پژوهش نشان می دهد که کمی صحبت کردن در مورد مشکلات به خصوص با پدر و مادر می تواند خوب باشد.

اما تمرکز زیاد بر روی آسیب ها و مشکلات تنها سبب افزایش افکار منفی و بزرگ شدن مشکل می شود.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید : بدن با این بیماری ها به شما پیام می دهد که بیش از اندازه استرس دارید!

افراد شکرگزار

ما همه انسان هستیم و بیشتر مردم تمایل به درد و دل کردن با نزدیکان دارند.

برای حل این مشکل کافیست از راه درست وارد شوید.

می توانید با تمرکز کردن بر روی افکار مثبت واکنش بهتری از افکارتان داشته باشید.

افرادی که روزانه شکرگزاری بیشتری را دارند کمتر دچار اضطراب و نگرانی می شوند.

این افراد سطح کورتیزول کمتری در مغز خود آزاد می کنند.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید : موفقیت آسان؛ عادت های خوب را جایگزین عادت های بد کنید!

مقابله با افکار منفی

استرس

چند راه وجود دارد که می توانید با به کار بستن آنها کمتر مضطرب باشید.

سعی کنید همواره شکر گزار باشید.

زمانی که افکار منفی در شما شروع می شود بلافاصله یک فکر خوشحال کننده را جایگزینش کنید.

اگر احساس می کنید از موضوعی گله مند هستید به جای تمرکز روی آن بر کارهای مربوط به موضوع را بررسی کنید تا راه حل را بدست آورید.

همیشه سعی داشته باشید یادداشتهای مثبت بنویسید و زمانی که افکار منفی دارید آنها را مطالعه کنید.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید : این عادات بد را کنار بگذارید تا زندگی شما سرشار از انرژی شود!

همان قدر که شما برای آرامش ذهن خود می کوشید همان قدر شاد خواهید بود.

هیچ کس به اندازه شما برای بهبود زندگی،  به شما کمک نخواهد کرد.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − هفت =

برو بالا