شنوایی
زندگی و سلامت

اگر بدانید ایبوپروفن در طولانی مدت چه بلایی بر سرتان می آورد دیگر آن را مصرف نمی کنید!

مصرف دراز مدت ایبوپروفن و استامینوفن در خانمها می تواند قوه شنوایی را از بین ببرد

به کانال تلگرام نت نوشت بپیوندید به صفحه اینستاگرام نت نوشت بپیوندید

ایبوپروفن یکی از مسکن های پر مصرف است. معمولا در هنگام مواجه با انواع دردها استفاده از این مسکن می تواند بسیار مفید باشد. اگر عوارض خطرناک این دارو را بشناسید مصرف آن را به حداقل می رسانید یا اینکه به طور کلی قطع خواهید کرد.

مطالعات نشان داده است که مصرف طولانی مدت داروهای ضد درد و انواع مسکن ها خطر از دست دادن شنوایی را چند برابر افزایش می دهد.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید : این داروی محبوب و مشهور دشمن درجه یک کبد است؛ از آن دوری کنید!!!

مصرف ایبوپروفن در زنان

شنوایی

زنانی  که ایبوپروفن یا استامینوفن را برای شش سال یا بیشتر استفاده می کنند بیشتر در معرض این خطر هستند. کم شنوایی یا از دست دادن این قوه به خصوص در زنان مسن ممکن است منجر به افسردگی حاد شود. طی تحقیقات یک تیم در بیمارستان بریگهام که آزمایشاتی بر روی ۵۴۰۰۰ زن انجام شد. زنان بین ۴۸ الی ۷۳ سال که از آسپرین، ایبوپروفن و استامینوفن استفاده کردند در آستانه از دست دادن شنوایی بودند. دوزهای مصرف طولانی مدت آسپرین این عارضه را شدت می بخشد.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید : مصرف ایبوپروفن برای افراد بالای چهل سال خطر مرگ را به همراه دارد!؛ ایبوپروفن نخورید

شنوایی و سن بالا

هر چند که از دست دادن کیفیت شنوایی در سن بالا به خصوص بالای ۶۰ سال یک عارضه طبیعی محسوب می شود. ولی مسکن های نامبرده این عارضه را تسریع می کنند. یکی از عوارض حاد ایبوپروفن و آسپرین و استامینوفن اختلال در شنوایی به خصوص درخانمها می باشد.

تا حد امکان استفاده مدام از این داروها را می بایست محدود کرد. یا در صورت نیاز از مصرف پشت سر هم آن خود داری کرد. بهتر است بین مصرف این مسکن ها مدتی تعویق انداخته شود.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =

برو بالا