Stress
زندگی و سلامت

اینگونه بر اضطراب و استرس غلبه کنید!

مقابله با استرس یک چالش سخت و جدایی ناپذیر است که راههای بسیاری می تواند انسان را از این حالت ناخوشایند رها کند

البته رفتارهایی هم هستند که استرس را افزایش داده و بدتر می کنند

به کانال تلگرام نت نوشت بپیوندید به صفحه اینستاگرام نت نوشت بپیوندید

اضطراب یک حالت روحی است که بیشتر افراد در شرایط مختلف زندگی با آن مواجه می‌شوند.

این بیماری روانی از رایج‌ترین بیماری افراد بالای ۱۸ سال است.

سالیانه بیش از ۴۲ میلیارد دلار جهت درمان سلامت روان در دنیا خرج می‌شود.

ولی باز با اتفاقاتی و یا رفتارهایی نادرست اضطراب بیشتر شده و مشکلاتی ایجاد می‌کنند.

این چند عادت اشتباه اضطراب شما را بیشتر می‌کنند.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید : لطفا این عادات اشتباه و متداول را برای بالا بردن کیفیت زندگی کنار بگذارید!

تفکر بیش از حد

Stress

زمانی که شما به یک موضوع بیش از حد فکر می‌کنید سبب گسترش ترس و وحشت از آن می‌شوید.

با تفکر زیاد به یک موضوع واحد یک وجه منفی از آن برای خود می‌سازید.

این حالت استرس شما را بالا می‌برد و هیچ راه حلی برایتان یافت نمی‌شود.

یک راه برای جدا شدن از این حالت نگران کننده این است که یک عکس العمل معکوس نشان دهید.

زمانی که فکر می‌کنید زیاد روی یک مسئله تمرکز کرده‌اید کار دیگری انجام دهید تا ذهن خود را از مسیر آن دور کنید.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید : استرس اینگونه بدن و ذهن شما را نابود می‌کند!

نگرانی

نگرانی مسئله‌ای شبیه به زیاد تفکر کردن است.

در حالت نگرانی شما هیچ کاری برای حل مشکلتان انجام نمی‌دهید.

فقط از بابت یک مسئله که حتما برای شما ناشناخته است نگران هستید.

بهتر است دقیقا زمانی که نگران موضوعی هستید به روی مسائلی که شما را از فکر کردن به مسئله استرس زا دور می‌کند تمرکز کنید.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید : بدن با این بیماری‌ها به شما پیام می‌دهد که بیش از اندازه استرس دارید!

انتظارات

توقعات بالا داشتن، انتظارات روحی روانی ما را بر آورده نخواهد کرد.

برای مسائلی که مربوط به رفتار و عکس العمل دیگران است برنامه ریزی شخصی نکنید.

با این کار انتظاراتی از پیش تعیین شده از یک شخص برای شما به وجود می‌آید که ممکن است بر آورده نشود.

سطح توقعات خود از دیگران را پایین آورید.

با این کار هیچ گاه از دیگران ناامید نخواهید شد و استرس شما کاهش پیدا می‌کند.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید: معجون شگفت انگیز درمان استرس و کاهش وزن!

دوری کردن از استرس ها

اجتناب از مسائلی که می‌دانید اضطراب شما را افزایش می‌دهد.

وقتی به استرس مبتلا می‌شوید بی شک مشکلات  جسمی و روحی زیادی گریبان گیر شما می‌شود.

مشکلات اختلال خواب، بد خلقی، مشکلات معده، سردرد‌ها و بسیاری مسائل دیگر.

بهتر است در موقعیتهایی که می‌دانید اضطراب به شما وارد می‌شود کمی از خود مراقبت کنید.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید : اگر استرس به یک عادت مغزی تبدیل شود زندگی تان را خراب خواهد کرد؛ راه‌های رهایی از استرس

تکیه بیش از حد به دارو

Stress

دارو‌ها به خصوص داروهای اعصاب تنها یک مسئله را می‌سازند.

زندگی که قابلیت زنده بودن دارد.

مشکل داروهای اعصاب از اینجاست که بیشتر این داروها مشکلات روحی شما را حل نمی‌کنند.

آنها فقط بیماری‌های شما را پنهان می‌سازند.

تا  شما به زندگی ادامه دهید.

این مسئله خود یک عامل استرس زا است.

در حالت صحیح و ایده آل برای مقابله با اضطراب می‌بایست از راههایی از قبیل مدیتیشن، یوگا، خواب کافی بهره جست.

تنها خود شما می‌توانید آرامش را به درون خود راه دهید.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید : شاید باور نکنید اما این بیماری‌ها زاییده استرس هستند

همه چیز را نمی‌توانید درست کنید

افرادی که می‌خواهند کنترل همه امور را به عهده بگیرند هیچ گاه احساس آرامش نخواهند داشت.

با این کار جهان درونی شما رو به فرو پاشی خواهد رفت.

مسائل زیادی هستند که شما در برابرشان احساس درماندگی و ضعف دارید.

بنابراین با این مسئله کنار بیایید که شما وظیفه اصلاح همه امور و افراد را ندارید.

 

این چند راه کار ساده می‌تواند تا حد خیلی زیادی ذهنیت شما را از حالت اضطراب و آشفتگی دور کند.

امیدوارم راههای پیشنهادی برای آرامش شما کار آمد باشد.

 

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 5 =

برو بالا