استفاده از موبایل و آسیب به ستون فقرات
زندگی و سلامت

تلفن همراه، این بار در کمین ستون فقرات!؛ موبایل و اینهمه درد لاعلاج!

امروزه با تغییر روش های زندگی ،مردم در سرتاسر دنیا وقت زیادی را صرف کار کردن با کامپیوتر و تلفن همراه و دیگر ابزار های دستی می کنند.
و اغلب در حین انجام این کارها بدنشان را در وضعیت نا مناسبی قرار می دهند.

به کانال تلگرام نت نوشت بپیوندید به صفحه اینستاگرام نت نوشت بپیوندید

امروزه با تغییر روش های زندگی ،مردم در سرتاسر دنیا وقت زیادی را صرف کار کردن با کامپیوتر و تلفن همراه و دیگر ابزار های دستی می کنند.

و اغلب در حین انجام این کارها بدن شان را در وضعیت نا مناسبی قرار می دهند.

اکثر افراد در زمانی که با تلفن همراه کار می کنند به صورت قوز کرده می نشینند، و این حالت نشستن حتما به ستون فقرات آسیب خواهد رساند.

برای جلوگیری از خطرات احتمالی ،در این مطلب در نت نوشت با نحوه درست استفاده کردن از تلفن همراه آشنا می شویم.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید : با این ورزش ها کمردرد را فراموش خواهید کرد

توصیه هایی ارزشمند درباره سلامت ستون فقرات

ستون فقرات

تلفن همراه و آسیب به ستون فقرات

 

در گذشته بیشتر افراد مسن از دردهای ستون فقرات و گردن گله مند بودند اما امروزه این مشکلات در بین جوانان نیز بسیار دیده می شود.

و این می تواند از عوارض حالت های بد قرار گرفتن بدن در زمان کار کردن با تلفن همراه و انواع کامپیوتر باشد.

افراد در این شرایط اغلب به صورت قوز کرده (گردن کشیده، شانه های افتاده، بازوها چسبیده به نیم تنه) قرا می گیرند.

با اصلاح وضعیت بدن می توان به بالا بردن مقاومت آن در مقابل استرس و فشارهای روانی و همچنین افزایش بهره وری در فعالیت های روزانه دست یافت.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید : همه چیز درباره درد گردن و درمان آن

۵ راه حل برای کاهش ابتلا به دردهای گردن و پشت

ستون فقرات

در فواصل معین سر خود را به آرامی از یک سمت به سمت دیگر حرکت بدهید.

عضلات شانه را کشش دهید.

عضلات شانه و گردن خود را ماساژ دهید.

در زمان کار طولانی مدت با کامپیوتر و تلفن همراه، هر از چند گاهی بایستید و عضلات خود را کشش دهید، این کار به شل شدن عضله کمک می کند.

اگر بیش از ۱۰ دقیقه با تلفن همراه کار می کنید حتما چند بار این تمرین را انجام دهید : چانه را به سمت گردن فشار دهید طوری که این فشار را روی عضلات شانه احساس کنید.

لطفا در هر بار کار با تلفن همرا به یاد داشته باشید که با حفظ بدن تان در حالت صحیح می توانید از بروز مشکلات جدی در سلامت خود جلوگیری کنید.

 

 

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + چهار =

برو بالا