Fitness
زندگی و سلامت

حقایقی درباره تناسب اندام و انواع رژیم های غذایی که حتما باید بدانید!

تعبیر شما از تناسب اندام چیست؟ بعضی افراد گمان می کنند با ورزشهای سنگین و رژیم های سخت می توانند کمری باریک و قدی کشیده داشته باشند هزاران نفر هستند که برای رسیدن به تناسب اندام روشهای نادرست انتخاب می کنند و به خودشان آسیب می رسانند

بیشتر افراد به خصوص خانمها داشتن یک تن باریک و وزن کم را دوست دارند. داشتن اندامی مانکن شکل آرزوی هر شخص می تواند باشد. اشخاصی که برای رسیدن به تناسب اندام راههای نادرست مانند رژیم های غذایی محاسبه نشده و یا کم خوری های غلط را انتخاب می کنند. دیر یا زود عوارضی در سلامتی خود احساس می کنند.

ورزشهای مناسب و به جا تغذیه سالم و بسیاری روش دیگر با مشاوره یک پزشک متخصص می تواند شما را به اندام مورد نظرتان برساند.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید: این میوه ها بهتر از هر قرص لاغری عمل می کنند

از دست دادن سریع وزن

تناسب اندام

تحقیقات و تجربیات نشان داده است که رژیم غذایی به سادگی نمی تواند حتی یک پوند از وزن شما را کاهش دهد. نقش ورزش در کاهش وزن بسیار مهم است.

تمرینات منظم و ورزشهای کاملا مرتبت می تواند مدیریت وزن شما را به عهده بگیرد. با ورزش می توان به  فرآیند کاهش وزن سرعت عمل بخشید.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید: برعکس راه بروید! شک نکنید، عقب عقب راه رفتن شما را سریعتر به مقصد می رساند!

تبدیل چربی به عضله

بلند کردن وزنه های ورزشی به خودی خود نمی تواند شما را لاغر کند. اگر بدن شما از قسمتهای زیادی توده چربی تشکیل شده باشد. با ورزش می توانید چربی ها به عضله تبدیل کنید. این عمل نشان می دهد که ورزش نیز به تنهایی نمی تواند عامل لاغر شدن شما باشد. شما با ورزش بافتهای عضلانی را تقویت خواهید کرد و از انباشت چربی جلوگیری به عمل می آورید. اما به شرط اینکه وقتی به وزن ایده آل خود رسیدید ورزش روزانه را کنار نگذارید تا وزنتان مجدد زیاد نشود.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید : ۱۰ ترکیب طبیعی شگفت انگیز برای آب کردن چربی های شکم و پهلو؛ بخورید و لاغر شوید

زمان مناسب فعالیت های بدنی

اگر کارمند یا دانشجو هستید حتما برای صبح های زود برنامه ورزشی داشته باشید. فعالیت بدنی در بعد از ظهر و یا شب بسیار بسیار کمتر از صبح زود بر روی عضلات تاثیر دارد. صبح زود بهترین زمان برای سوزاندن چربی ها می باشد. در ضمن دریافت نور خورشید متابولیسم بدن را تقویت می کند. اگر شما در ساعات اولیه روز با نور خورشید از خواب بیدار شوید بدنی باریکتر خواهید داشت.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید :بهترین ساعت ورزش برای چربی سوزی و کاهش وزن چیست؟

نقش تستوسترون

زنان شانس بیشتری در کم کردن وزن و تناسب اندام دارند. چرا که هورمون تستوسترون خود یکی از دلایل اضافه وزن و حجم عضلات است. این هورمون با اینکه کاملا مردانه است ولی به میزان بسیار کمی در بدن زنان نیز وجود دارد. میزان تستوسترون در بدن زنان بسیار اندک است و این یک شانس برای چاق نشدن خانمها محسوب می شود.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید : خانم ها بخوانند؛ روش کاهش وزن پس از بارداری

 تردمیل

Treadmill

فقط  کافیست هر روز چند دقیقه از وقت خود را روی تردمیل به چربی سوزی بگذرانید. شما در ازای  سوزاندن ۳۵۰۰ کالری می توانید یک پوند وزن خود را کاهش دهید.

که این مقدار را می تواند در ۲۰ دقیقه پیاده روی صحیح انجام شود. اگر امکان پیاده روی در فضای باز را ندارید حتما یک تردمیل برای سوزاندن چربی ها تهیه کنید.

یادداشت برداری از خوراکی ها

تناسب اندام

یک دفترچه  یادداشت کوچک همیشه همراه داشته باشید. از آنچه که می خورید یادداشت برداری کنید. میزان کالری غذاها را بشناسید و کالری  هر ماده غذایی که می خورید را در دفترچه یادداشت بنویسید.

این حالت از نظر روانشناسی سبب می شود شما فعالیت اشتهای خود را کنترل کنید و مدام فکر کنید که چگونه کمتر بخورید.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید : مصرف این مواد غذایی خارق العاده سلامتی بدن را تضمین می کند

با قند و شکر خداحافظی کنید

شما می توانید خود را با یک رژیم غذایی انس دهید. کم کم به رژیم خود عادت می کنید و وزن کم می کنید. اما مشکل اینجاست که خوردن قند و شکر می تواند وزن شما را مجدد برگرداند و زیاد کند. میزان مصرف قند و شکر را بسیار کاهش دهید تا رژیم غذایی وزنتان را ثابت نگه دارد.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید : خوردن این مواد غذایی شکم تان را صاف خواهد کرد!

نوشیدنی بعد از ورزش

بعد از ورزش حتما از نوشیدنی های مناسب برای آب رسانی به بدنتان استفاده کنید. میزان سختی ورزش شما با میزان مصرف پروتئین رابطه مستقیم دارد. با مصرف مواد غذایی کم حجم و سرشار از پروتئین می توانید نیروی مصرفی بعد از ورزش را به دست آورید. در صورتیکه با ورزش و رژیم به وزن ایده آل نرسیدید حتما با مشاورز تغذیه و تناسب اندام مشورت کنید.

به کانال تلگرام نت نوشت بپیوندید به صفحه اینستاگرام نت نوشت بپیوندید
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =

برو بالا