راه های داشتن شکم صاف
زندگی و سلامت

خوردن این مواد غذایی شکم تان را صاف خواهد کرد!

اگر از آن دسته افرادی هستید که با پوشیدن شلوار های جین مشکل دارید و چربی های بیرون زده شکمتان شما را آزار می دهد، حتما این مطلب نت نوشت را تا انتها بخوانید.

به کانال تلگرام نت نوشت بپیوندید به صفحه اینستاگرام نت نوشت بپیوندید

اگر از آن دسته افرادی هستید که با پوشیدن شلوار های جین مشکل دارید و چربی های بیرون زده شکمتان شما را آزار می دهد، حتما این مطلب نت نوشت را تا انتها بخوانید.

چربی های اضافی شکم علاوه بر خطرات بهداشتی که دارد، می تواند تاثیرات منفی بر اعتماد به نفس فرد داشته باشد.

برخی از محصولات لاغری شکم که در بازار مشاهده می کنید، فقط راهی برای دور ریختن پولتان است.

در مسیر لاغری شکم باید تمرکز اولیه روی بهبود سلامت و در درجه اول گوارش خوب و سلامت روده باشد.

اکنون با ۸ ماده غذایی موثر در لاغری شکم و داشتن شکم صاف آشنا می شوید.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید :با این مواد غذایی روده ها را از لجنزار سموم پاکسازی کنید.

۱ – آووکادو

آووکادو

حتما می پرسید مگر  آووکادو چرب نیست ؟

درجواب باید پاسخ داد بله، اما از نوع چربی های خوب است.

آووکادو با سوزاندن کلسترول بد، در تنظیمات بدن مفید واقع می شود.

این ماده مغذی، سرشار از فیبر، ویتامین های b، و ویتامین c  می باشد که مورد نیاز سیستم گوارش و فرآیند سوخت و ساز است.

۲ – مارچوبه

مارچوبه در رفع نفخ شکم بسیار موثر است.

مارچوبه به دلیل دارا بودن سطح بالای فیبر و کمی سدیم در عمل دفع مواد زائد و هضم نشده به بدن کمک می کند.

علاوه بر این ها، انسولین موجود در مارجوبه به عنوان یک پری بیوتیک عمل کرده و در کنترل چربی دستگاه گوارش بسیار مفید است.

۳ – پاپایا

پاپایا به دلیل داشتن آنزیم های منحصر به فرد، اگر به طور روزانه و منظم مصرف شود می تواند چربی های بدن را به مقدار قابل توجهی کاهش دهد.

این آنزیم ها در شکستن سریع مواد غذایی و کاهش فشار بر سیستم گوارش موثرند.

همچنین، آنزیم های پاپایا در کاهش نفخ ناشی از اسهال، گاز و یبوست نقش دارند.

۴ – توت

شک صاف توت

توت فرنگی، زغال اخته و تمشک حاوی مواد مغذی و آنتی اکسیدان هایی هستند که به عمل سوخت و ساز و گوارش بهتر کمک می کنند.

محققان با انجام پژوهش های متعدد دریافتند، که حضور ماده ای به نام کتول در زغال اخته و سایر توت ها با کاهش وزن در ارتباط است.

۵ – خیار

خیار حاوی آنتی اکسیدانی به نام کورستین است.

وظیفه کورستین در بدن، تبدیل چربی ذخیره شده در بدن (بویژه چربی موجود در شکم) به انرژی است.

۶ – قارچ

شک صاف قارچ

قارچ به عنوان تنها منبع غذایی طبیعی ویتامین D بسیار حائز اهمیت است.

ویتامین D در از دست دادن چربی ها نقش بسیار چشم گیری دارد.

نکته مهم دیکر در مورد قارچ این است که، شما می توانید مقدار زیادی قارچ بخورید بدون این که کالری زیادی مصرف کرده باشید.

و اما دلیل دیگر محبوبیت قارچ این است که این ماده غذایی شاخص گلیسمی پایینی دارد.

به این معنی که بدن شما آنها را به آرامی هضم می کند، در نتیجه شما مدت زمان طولانی احساس سیری خواهید کرد.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید :این رژیم غذایی سرطان را شکست داده، وزن را کاهش می دهد، سلامت روان را تضمین می کند.

۷ – کانولا

شک صاف کانولا

کانولا نیز مانند سایر غلات سبوس دار، سرشار از فیبر و پرو تئین بوده و خیلی زود به شما احساس سیری داده و مانع از پر خوری می شود.

هم چنین با مرطوب نگه داشتن روده، مانع از بروز مشکل یبوست و سایر اختلالات گوارشی می شود.

۸- ماست

اخیرا در یک مطالعه پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند که،افرادی که روزانه ۳ وعده ماست مصرف می کنند ۸۱% بیشتر از افرادی که ماست نمی خورند چربی شکم خود را از دست داده اند.

ماست فرآیند ذخیره چربی در سلول ها را متوقف می کند.

هم چنین به عنوان یک پرو بیوتیک، باکتری های سالم را در روده حفظ کرده و به کاهش نفخ شکم کمک می کند.

 

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 8 =

برو بالا