زندگی و سلامت

اینگونه باشید تا بتوانید همیشه شاد زندگی کنید

به کانال تلگرام نت نوشت بپیوندید به صفحه اینستاگرام نت نوشت بپیوندید

شاید خیلی از افراد فکر می کنند باید شادی را جستجو کنند غافل از این که داشتن یک زندگی متعادل پدید آورنده شادی است.

در این مطلب در نت نوشت ۱۲ راه ساده به شما معرفی خواهم کرد که علاوه به اینکه به شما در داشتن یک زندگی متعادل و شاد کمک می کند، بلکه به وسیله آنها حسی عمیق از آرامش و ارتباط با خداوند را درک خواهید کرد.

زندگی شاد

۱ – بازی کنید

اولین بار این ادعای عجیب و غریب را از یک کتاب صوتی شنیدم که Robin Sharma از اهمیت فوق العاده ی بازی کردن سخن می گفت.

مزایا ؟ بی نهایت ! در هنگام بازی کردن شما کمتر جدی هستید. ممکن است قهقهه بزنید و بلند بلند با همبازی هایتان صحبت کنید و از همه مهمتر با دوستان و فامیل هایتان ارتباط داشته باشید. یعنی یک تجربه شاد فوق العاده و یک احساس هیجان زیاد که برای سلامت روان بسیار عالی است. در ۱۴ روز آینده برنامه یک بازی مفرح را حتما در لیست کارهای خود داشته باشید. مطمئن باشید بعدا به خاطر این پیشنهاد از نویسنده تشکر خواهید کرد !

۲ – از نقشه های مغزی استفاده کنید

آیا می دانید اولین فردی که از نقشه ذهنی استفاده کرد لئوناردو داوینچی بود ؟ بله. او از زمان خودش جلوتر بود.

نقشه ذهن یک ابزار عالی برای ایجاد تعادل میان نیمکره راست و چپ مغز است که به صورت کاملا واقعی همه ابعاد زندگی شما را متعادل می کند.

برای اینکه بدانید که چگونه می توانید یک نقشه مغزی تهیه کنید این مقاله را مطالعه کنید.

زندگی شاد

۳ – پیاده روی کنید

پیاده روی بسیار سودمند و موثر است، مخصوصا اگر زیاد ورزش نمی کنید و یا ساعات زیادی پشت میز کارتان هستید.

تحقیقات نشان می دهد پیاده روی در کاهش افسردگی بسیار موثر است.

همه ما جزئی از محیط اطرافمان هستیم و این بسیار مهم است که با محیط و طبیعت اطرافمان ارتباط برقرار کنیم. درختان،گل ها همه نعمت های زیبای پروردگار هستند و این خیلی عالی است که ساعتی به بیرون از خانه برویم و در پارک پیاده روی کنیم.

می توانید هنگام پیاده روی کار های سرگرم کننده ای انجام دهید تا اینکار برایتان لذت بخش تر بشود.

بعنوان مثال یک کتاب صوتی گوش کنید و یا به رویاهایتان فکر کنید یا با ایده گرفتن از دنیای اطرافتان رویاهای جدیدی بسازید.

گاهی روی چمن ها و یا ساحل شنی دریا پابرهنه راه بروید. اینکار یکی از بهترین راه ها برای ارتباط با طبیعت است.

۴ – حداقل ماهی یکبار به خارج از شهر بروید

بیشتر ما در محیط های پر سرو صدا و شلوغ زندگی می کنیم و پیدا کردن تعادل در این مکان و برای کسی که هر روز سخت کار می کند بسیار سخت و حتی غیر ممکن است.

خودتان را عادت بدهید که حداقل ماهی یکبار با دوستان یا اقوامتان سر به دشت و کوه و بیابان بزنید.

یک نگاهی به زندگیتان بیندازید و ببینید چقدر در روز کار می کنید و فراموش نکنید که شما ماشین نیستید وگهگاهی نیاز به طبیعت و عشق، غذای خوب، استراحت، خواب کافی، و لذت بردن دارید.
تعطیلات آخر هفته طولانی است و یا پول کافی ندارید؟

برای یک روز کامل به یک جای نزدیک بروید و تمام تلاش خود را کنید تا از تمام چیزهایی که در محل کارتان اتفاق می افتد دور بمانید.

ممکن است ساعت های اول این کار خیلی سخت باشد.

مزیت این کار این است که با دور شدن از عادتها و رفتارهای روزمره حس خلاقیت شما تقویت می شود بعلاوه اینکه لذت بیشتر و دیدن مکان ها و افراد بیشتری هم نصیبتان می شود.

۵ – نقاشی بکشید

نقاشی کردن یکی از بهترین ابزارها برای برقرای تعادل میان نیمکره چپ مغز، یعنی جایی که اعداد و منطق و تجزیه و تحلیل در آن قرار دارد، و نیمکره راست مغز است.

نیمکره راست جایگاه تخیلات و تصورات و ریتم و رنگ و آگاهی است.

آیا می دانستید لئوناردو داوینچی می توانست همزمان با یک دست بنویسد و با دست دیگرش نقاشی بکشد؟

۶  – ماهی یک بار به رستوران بروید

قبول دارم که غذای خانگی محشر است اما گاهی نیاز است که با دوستان صمیمی و یا همسرتان به یک رستوران عالی بروید و بهترین غذا ها را تست کنید.

پس ماهی یک بار بهترین غذا را در بهترین رستوران سفارش بدهید و از آن لذت ببرید چرا که شما لایق بهترین هایید.

راستی خواهشا تلفن همراهتان را با خودتان نبرید.

۷ – سفر کنید

اگر چه بخش بزرگی از زندگی انسان ها به کار کردن اختصاص دارد اما همه ما نیاز داریم تا زمانی فارغ از کار باشیم.

شما زمانی را برای ریلکس شدن و استراحت و یک سفر عالی در نظر می گیرید تا به اصطلاح شارژ شوید . احساس خوب شارژ شدن دقیقا همانی است که می تواند رویاهای شما را تبدیل به واقعیت کند.

شاید این توصیه را فرد دیگری به شما نکند اما من به شما توصیه می کنم حتی اگر پول کافی برای سفر ندارید یک وام سبک بگیرید و یا از یکی از دوستانتان مقداری پول قرض کنید و سالی یک بار به سفر بروید و از آن لذت ببرید.

زمان بازگشت از سفر خواهید دید که همه چیز برایتان روشن تر و درخشنده تر از قبل است فقط به خاطر این که یک سفر کوتاه همه آن چیزی بوده که شما نیاز داشته اید.

 

۸ – لباس های رنگی بپوشید

زندگی شاد

پوشیدن لباس های رنگی یک چالش مفرح است. گاهی برای سلامت ذهنتان خوب است که با این چالش رو به رو شوید.

تعادل یعنی داشتن شادی و برای شاد بودن نیاز دارید که لباس های رنگی بپوشید.

مسلما پوشیدن مکرر لباس های مشکی و  قهوه ای و خاکستری شما را غمگین و بی روحیه خواهد کرد. تا به حال یک تی شرت سبز و یا یک جفت کتانی قرمز و یا یک کت آبی نفتی را امتحان کرده اید؟

اگر اینکار کمی ترسناک برایتان به نظر می رسد می توانید ابتدا با یک کیف دستی رنگی و یا یک روسری رنگارنگ و یا یک جفت کتانی رنگی شروع کنید. اما چه آقا هستید و چه خانم حتما این کار را بکنید.

 

۹ – غذای ارگانیک بخورید

زندگی شاد

خوشبختانه یا متاسفانه آنچه که ما می خوریم بسیار بسیار مهم است و سهم بسیار زیادی را در سلامتی ما ایفا می کند.

اما از آنجا که یک تغییر کوچک می تواند نتایج بزرگی را در پی داشته باشد بهتر است از همین امروز شروع به خوردن غذاهای سالم و فرار از انواع مضر آن ها بکنیم.

برای شروع ۱-۲ غذای سالم را در برنامه غذایی خود بگنجانید و به زودی خواهید دید بدن شما به آن ها عادت می کند و چیزهای مضر را دیگر طلب نمی کند.

تجربه شخصی بنده اینست که اگر به عنوان مثال  یک هفته قند و شکر نخورید و مواد طبیعی شیرین نظیر خرما و توت و یا عسل را جایگزین آنها کنید بدن شما دیگر میلی به شیرینی های مصنوعی نخواهد داشت. ت

غییرات از آنچه که شما فکر می کنید راحت تر هستند! نتایج یک تحقیق در سوئد نشان می دهد که اگر دو هفته فقط مواد ارگانیک بخورید به میزان ۹۵ درصد سطح سموم کشاورزی و آفت کش ها افت خواهد کرد و این خبر بسیار خوبی است برای ما و حتی اگر تا الان همیشه غذای آلوده خورده ایم می توانیم از امروز آن را با خوردن مواد ارگانیک جبران کنیم.
اگر به کیفیت مواد غذایی که می خوریم توجه کنیم و به جای تهیه مواد غذایی از شرکت های بزرگ آن ها را از مغازه های محلی قابل اعتماد که محصولات ارگانیک تولید می کنند تهیه کنیم، مسلما هم کیفیت تغذیه ای بالاتری خواهیم داشت و هم احساس بهتری.

 ۱۰- گل درمانی به روش باخ

زندگی شاد

این روش یک درمان شگفت انگیز و فوق العاده است که شباهت زیادی به روش هومیوپاتی دارد اما در سطحی بسیار بالاتر و عمیق تر از هومیوپاتی.

این روش برای ایجاد تعادل بسیار عالی است چرا که مستقیما روی احساسات شما کار می کند و قدرت فوق العاده ای برای درمان احساسات منفی در شما دارد.

گل درمانی در درمان انواع اضطراب و اندوه و ترس کاربرد بسیار موثری دارد و ایمان شما را به زندگی زیاد می کند و قدرت نه گفتن را به شما می آموزد.

این روش توسط دکتر ادوارد باخ معرفی شد که ایشان با انجام آزمایش های بسیار زیاد روی احساسات خودش موفق به کشف این نوع درمان شد.

این روش نیاز به یک درمانگر حرفه ای و زمان کافی دارد تا اثرش را روی شما به خوبی نشان دهد.

۱۱ – انرژی های منفی را از خود دور کنید

بسیاری از مردم دوست دارند که وسایل قدیمی شان را نگه دارند چرا که با وجود آن ها احساس غنی بودن می کنند.

در حالی که پیش زمینه این کار احساس کمبود است و این احساس را القا می کند که اگر اینها را از دست بدهم کمبود خواهم داشت و این یعنی القای این انرژی به کائنات که من به اندازه کافی چیزی ندارم و این دلیل این قضیه است که خیلی از مردم هیچ گاه پولدار نمی شوند، چون همیشه احساس کمبود دارند.

از طرفی خیلی از مردم وسایل قدیمی شان را نگه می دارند و این انرژی را به کائنات می دهند که به اندازه کافی دارم و کائنات نیز هیچگاه جایگزین جدیدی برای این وسایل قدیمی پیدا نمی کنند.

همه دنیا به جز خداوند از نوع انرژی هستند و اگر مثال بالا را به خیلی از افکار قدیمی، عادات قدیمی، تفکرات قدیمی و الگو های قدیمی بسط بدهیم علت خیلی از بیماری ها و افسردگی هایمان را پیدا خواهیم کرد.

برای تجربه کردن احساس رفاه و فراوانی باید یاد بگیرید چگونه انرژی را به جریان در آورید.

اگر تا به حال این کار را نکرده اید از دو دست لباس تان شروع کنید که آن ها را زیاد نمی پوشید اما از کمدتان هم بیرون شان نمی کنید.

این قضیه احساس خلاص شدن را در شما بیدار می کند و می توانید آن را به افکارتان نیز تعمیم دهید.

خواهید دید که چگونه کائنات لباس های جدید را برایتان جایگزین می کند. فقط مطمئن شوید که در هیچ کاری افراط نکنید.

بخشش و عفو کردن دیگران نوع دیگری از دور کردن پارازیت های منفی در زندگی است. گاهی اوقات لازم است که چمدانتان را در عقب جا بگذارید و آزاد و رها به جلو حرکت کنید. Ho’oponopono تمرین بسیار خوبی است برای رهایی از احساس نفرت و خشم و هر احساس بد دیگری.

۱۲ – صداهای واقعی درونتان را بشناسید

زمانی که کودک بودیم همه ما کارهای والدینمان را تقلید می کردیم چرا که قدرت تشخیص نداشتیم.

اما زمانی می رسد که هر فردی تقلید را کنار می گذارد و به مرحله انتخاب می رسد.

گاهی صداهایی از درونش می شنود و احساس خوبی نسبت به آن ها ندارد و می خواهد روی خودش کار کند تا از آن ها رها شود.

اگر شما هم از این گونه صداهای منفی را می شنوید همین الان آن ها را متوقف کنید و از خود بپرسید:

آیا این صداها، اعتقادات واقعی من هستند؟

آیا این حرف ها معتبرند؟

آیا تا به حال کمکی به من کرده اند؟

آیا من هنوز هم می خواهم به این صداها گوش کنم؟

شاید فکر کنید که الان زمان مناسبی برای رهایی از چیزهای قدیمی نیست اما باور کنید که رهایی از آن ها شما را برای چیزهای بهتری آماده می کند.

از یکی از دوستانتان بخواهید که برای رهایی از صداها به حرف های شما فقط گوش کند.

از شریک زندگی تان بخواهید که به شما کمک کند.

یک درمانگر برای چند جلسه می تواند به شما در درمان و رهایی از صداها کمک کند.

این روش چیزی است که من در حال حاضر از آن استفاده می کنم و می دانم که برای رسیدن به اهدافم باید چمدان گذشته ام را بگذارم و بروم.

نتیجه گیری:

این ها فقط برخی از راه هایی است که می توانید با تمرین آن ها شاد و متعادل باشید و با سرخوردگی ها و یاس و کمبود ها مبارزه کنید.

تحقیقات نشان می دهد که همه ما سطحی از شادی (وتعادل اگر خودمان بخواهیم) را درون خودمان داریم و بدون توجه به اتفاقی که می افتد، چه ناگوار و چه خوب، می توانیم همیشه این سطح را نگه داریم و شاد باشیم.

اگر با کار کردن روی خودمان این سطح از شادی را در خودمان نگه داریم بهتر می توانیم با حوادث زندگی رو به رو شویم و همواره نگرش مثبت را در زندگی مان داشته باشیم.
پس به یاد داشته باشید که :

یک سفر کوتاه هر از گاهی می تواند باعث افزاش سطح خلاقیت و بهره وری شما شود، پس سفر کنید.

استفاده از نقشه های مغز به شما در ایجاد تعادل در مغزتان و در نهایت ایجاد شادی درونی کمک می کند.

آنچه شما می خورید بسیار مهم است پس حداقل یک غذای ارگانیک را در رژیم هفته ای خودتان بگنجانید.

صداهای واقعی درونتان را بشناسید و اجازه ندهید که از درون تخریبتان کند و خودتان را از شک و تردید نجات دهید.

خود و دیگران را ببخشید و افکار قدیمی را دور بریزید و به سمت یک انرژی مثبت و فوق العاده حرکت کنید.

امیدوارم این مقاله برایتان مفید واقع شود و اگر به طور منظم آن ها را انجام دادید ما را از نظراتتان و اثرات این تمرینات باخبر کنید.

۲ دیدگاه

2 دیدگاه

  1. عابس

    ۲۴ دی ۱۳۹۴ at ۱۰:۱۷

    ایکاش به همین راحتی بود که گفتید.اگردرزیربارشهریه واجاره خانه وبازارکساد. کسب کار له شده بودید.راهکار برای نفس کشیدن میدادید

    • زهره خانی

      زهره خانی

      ۲۵ دی ۱۳۹۴ at ۱۲:۱۵

      دوست عزیز ممنون از نظرتون
      همیشه ناراحت بودن بسیار راحت تر از خوشحال بودن است
      پس هنر این است که در بدترین شرایط هم راهی برای شکرگزاری و شاد بودن بیابیم

پاسخی بگذاید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − دوازده =

برو بالا