control-diabetes
زندگی و سلامت

عادت های خوبی که کنترل دیابت را برای شما ممکن خواهد کرد!

عادت هایی هستند که خوب یا بد در زندگی و رفتار روزمره هر انسان به خودی خود انجام می شوند تغییراتی در این عادات می تواند در کم کردن مشکلات ناشی از بیماری دیابت وخود بیماری دیابت تاثیرات مهم و موثری داشته باشند.

مدیریت و کنترل هر بیماری بهترین درمان و دارو برای شخص بیمار محسوب می شود. دیابت یک بیماری رایج است که تنها با کنترل تغذیه و یک سری اصول اولیه می تواند به راحتی مهار شود.

انتخاب تغذیه و شیوه زندگی در کنترل و پیشرفت بیماری دیابت بسیاری تاثیر گذار است.

این بار در نت نوشت راهکارهایی را برای بیماران مبتلا به دیابت معرفی می کنیم تا در جلوگیری از پیشرفت این بیماری دخیل باشند.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید : درمان دیابت با مصرف مواد غذایی کاملا طبیعی

خرید غذاهای بدون قند

woman shopping

سوپرمارکت ها مملو از مواد غذایی مضر است. به خصوص مواد غذایی که بیماران دیابتی بسیار به آنها علاقمند هستند. بیشتر مواد غذایی که اکنون تولید می شوند دارای شکر زیاد و بهتر است بگوییم شکر بیش از حد است. این شکرها جایگزین کربوهیدراتها شده اند که به راحتی می توانند قند خون را افزایش دهند.

قبل از اینکه هر ماده غذایی را در سبد خرید خود قرار دهید میزان قند آن را کنترل کنید. در جدول ارزش مواد غذایی هر کالا می توانید میزان شکر یا قند آن را بخوانید. به این صورت خرید شما ضرر کمتری برای بیماری شما خواهد داشت.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید : علائم بالا بودن قند خون را بشناسیم؛ نشانه‌های تشخیص دیابت

کنترل وعده های غذایی

control-diabetes

کم کردن وزن یکی از عوامل مثبت در درمان و جلوگیری از پیشرفت بیماری دیابت است. کالری کمتری مصرف کنید تا اگر مانند یک ورزشکار فعالیت نداشتید آن کالری سبب بالا رفتن قند خونتان نشود. غذاهایی که معده شما را پر کند بخورید و وعده های غذایی را افزایش دهید. وعده های غذایی بیشتر، غذاهای پرحجم و کم کالری پیشنهاد مناسبی برای مبتلایان به قند خون است.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید : خواص جالب آب چغندر در درمان و پیشگیری بسیاری از بیماریها

ویتامین ها را فراموش نکنید

رژیم های غذایی اگر به صورت سالم برنامه ریزی شده باشند ویتامین کافی را در بر خواهند داشت. ولی توجه کنید که مکمل های غذایی که حاوی ویتامین ها هستند به افراد دیابتی بسیار کمک خواهد کرد. مولتی ویتامین ها به شما کمک می کند تا مواد مورد نیاز بدن کاملا تامین شود و شما نیاز به مصرف بیشتر غذا نباشید.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید : هرگز آبمیوه پاکتی نخرید و ننوشید؛ لطفا نوشیدن آبمیوه‌های صنعتی را قطع کنید!

نوشیدنی ها مختلف

نوشیدن کافی آب در طی روز برای تمامی افراد به خصوص افراد مبتلا به دیابت از ضروریات است. هیچ گاه آب میوه را جایگزین آب خوردن نکنید چرا که مضرات فراوانی در بر دارد.

یک فنجان آب سیب دارای ۲۵ گرم شکر و ۵/۰ گرم فیبر است که در تشدید دیابت بسیار موثر خواهد بود. در صورتی که یک عدد سیب ۱۹ گرم شکر و ۵/۴ گرم فیبر دارد که مسلما بسیار بهتر است.

اگر مصرف آب کافی نداشتید هرگز آب میوه ها را جایگزین آن نکنید بلکه خود میوه بسیار کم ضرر تر خواهد بود.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید : سم زدایی کلیه با آبمیوه؛ سلامتی کلیه‌ها را جدی بگیرید

اجتناب از غذاهای پر چرب

سعی کنید هر آنچه که می خورید چربی کمتر از حد عادی داشته باشد. چربی های اشباع شده که در گوشت و لبنیات به وفور یافت می شود را محدود کنید و به طور کامل از چربی های ترانسفر استفاده کنید.

بسیاری از غذاها که به نظر می رسد چربی بالایی دارند برای افراد دیابتی مفید است. آجیل که کربوهیدرات بالایی دارد می تواند از افزایش قند خون جلوگیری کند. همچنین مصرف آووکادو می تواند سندرم متابولیک کمتری را ایجاد کند.

بسیاری از این نکات رفتار های و عادات هر روز ما هستند که با رعایت و تغییراتی در آنها می توان با وجود بیماری دیابت بدون مشکل زندگی کرد.

به کانال تلگرام نت نوشت بپیوندید به صفحه اینستاگرام نت نوشت بپیوندید
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =

برو بالا