Marathon
زندگی و سلامت

ناگفته‌هایی از کم هزینه‌ترین و پر منفعت‌ترین ورزش!

دویدن یکی از ورزشهای بسیار مناسب برای تمام فصول است که مزایای بسیاری دارد اما همین دویدن که به نظر بسیار راحت و بی درد سر می آید روشها و شاخه های مختلفی دارد که اگر بدون شناخت کافی انجامش دهیم به بدن خود آسیب جدی وارد می کنیم

به کانال تلگرام نت نوشت بپیوندید به صفحه اینستاگرام نت نوشت بپیوندید

دویدن یکی از بهترین فعالیت‌های بدنی محسوب می‌شود. برای دویدن می‌بایست قلب و پاهای قدرتمندی داشته باشید. اگر شما به شاخه‌های رشته دو علاقمند هستید. بد نیست بدانید که دو ماراتون یکی از شاخه‌های دو می‌باشد. ماراتون یا دوی استقامت یکی از بازیهای بسیار قدیمی در یونان بوده است که بعد از اجرا در المپیک به عنوان یک رشته ورزشی انتخاب شد.

دو ماراتن یک ورزش ساده و راحتی برای شروع نیست. اما این بار در نت نوشت شما را با دو ماراتن آشنا می‌کنیم.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید: با این برنامه ورزشی ۲۰ دقیقه‌ای به طور معجزه آسایی لاغر خواهید شد!

دو ماراتن

training

دو ماراتن به  یک تمرین استقامتی و سخت نیاز دارد. شما می‌بایست چیزی در حدود پنج مایل را بدوید. می توانید روزانه از ۵ یا ۱۰ دقیقه در روز شروع کنید.

افرادی که کمتر از یک ساعت در هفته می‌دوند نمی‌توانند یک دونده خوب باشند. در ضمن افرادی که بیش از سه ساعت در هفته می‌دوند قلب سالمتری نسبت به دیگر افراد دارند.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید : برعکس راه بروید! شک نکنید، عقب عقب راه رفتن شما را سریعتر به مقصد می‌رساند!

ماراتن، آموزش فاصله ها

یکی از بهترین و محبوب‌ترین تمرینات دو ماراتن، آموزش فاصله‌ها است. در واقع شما می‌توانید بین هر بار دویدن خود یک فاصله قرار دهید. فاصله‌ها می‌بایست کوتاه باشند. اما یکی از بهترین قسمت‌های تمرین همین فاصله‌ها است. معمولا فاصله استراحت بین دویدن‌ها پنج الی ده دقیقه می‌باشد. می توان گفت این فاصله صرفا جهت جذب اکسیژن است.

ماراتن و سلامتی

ماراتن و پیاده روی از جمله ورزشهایی هستند که می‌توانند در درمان دیابت تاثیر بگذارند. کنترل سطح قند خون در سلسله مراتب راه رفتن مداوم پایین می‌آید. ورزشهای سنگینی مانند دو ماراتن نیاز به هفته‌ها یا شاید ماهها تمرین دارد.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید : دانشمندان می‌گویند: کدامیک برای کاهش وزن موثرترند؟ رژیم غذایی یا ورزش

مضرات ماراتن

در صورتیکه بدون تمرین به این ورزش بپردازید به  عوارضی از جمله کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن دچار خواهید شد. دوندگان این نوع دو همواره دچار یک سری مشکلات بدنی هستند. اسهال دوندگان از جمله بیماری‌های این رشته محسوب می‌شود. بسیاری از دوندگان با سابقه و یا بی سابقه تجربه رفلکس اسید معده را دارند. این بیماری با اثراتی همانند سوزش معده، سرفه، گرفتگی صدا، آسم و سوء هاضمه همراه است. با همه اینها دویدن طبق اصول و قواعد صحیحش یک ورزش مناسب ولی سنگین است که می‌تواند در سلامتی نقش داشته باشد. ولی بهتر است قبل از شروع با ورزشهای سبکتر عمل کنیم تا در ورزشهای سخت دچار مشکل نشویم.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =

برو بالا