diabetes
زندگی و سلامت

میوه های مناسب برای افراد مبتلا به دیابت؛ این میوه ها را با خیال راحت بخورید!

همه فکر می کنند میوه ها به دلیل آنکه بسیار پر ویتامین و مفید هستند تمامی افراد می توانند از آنها مصرف کنند در صورتی که بعضی از میوه ها قند بالایی دارند که برای افراد دیابتی مضر محسوب می شوند.

میوه در بیشتر رژیم های غذایی وجود دارد. شاید شما چربی، گوشت قرمز یا برخی شیرینی‌جات را برای خود منع کنید ولی معمولا کمتر پیش می آید که مصرف میوه منع شود. از آنجایی که میوه ها دارای فیبر و ویتامین فراوانی هستند کمتر از سایر مواد غذایی مضر هستند ولی برخی از میوه ها از میزان قند بالایی برخوردارند که برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مضر است.

برخی از میوه ها نیز خاصیتی کاملا دارویی دارند، یعنی می توانند برای افراد مبتلا به دیابت بسیار سودمند باشند. بیشتر میوه ها حاوی قند هستند، اما چندی از آنها قند کمتری نسبت به بقیه دارند که مناسب افراد مبتلا به دیابت می باشند.

این بار در نت‌نوشت شما را با میوه هایی که قند کمتری دارند آشنا می کنیم.

لیمو

ویتامین C  موجود در لیمو از سایر میوه ها بیشتر است. این میوه قند بسیار بالایی دارد.

کسانی که اضافه وزن دارند به کمک یک لیوان آب لیمو می توانند اشتهای خود را تا حد زیادی کاهش دهند.

تمشک

هر فنجان تمشک که چیزی در حدود ۵ گرم می شوند فیبر بدن شما را تامین می کند. اگر می خواهید وزن کم کنید از تمشک استفاده کنید تا بیشتر سیر بمانید.

بیشتر توت ها از این خاصیت برخوردار هستند اما تمشک در بین توت ها فیبر بسیار بالایی دارد.

توت فرنگی

دیابت

توت فرنگی یکی از شگفت آور ترین میوه های کم قند است. زیرا در عین حال که بسیار شیرین و خوشمزه است بسیار بسیار کم قند دارد. یک فنجان توت فرنگی خام در حدود ۷ گرم قند دارد که این مسئله برای افراد دیابتی بسیار خوشحال کننده است. این میوه جهت تامین ویتامین C بدن نیز بسیار توصیه می شود.

کیوی

این میوه نیز ویتامین C بالا و قند پایین دارد. کیوی خواص بسیار خوبی برای دستگاه گوارش به خصوص معده نیز دارد. در هر یک کیلو کیوی فقط ۶ گرم قند یافت می شود.

گریپ فروت

گریپ فروت از مرکبات پر خاصیت است که قطعا به اندازه انگور شیرین نیست اما برای افرادی که به دنبال میوه های بدون قند هستند بسیار مفید است. نیمی از یک گریپ فروت بزرگ تنها ۹ گرم قند دارد.

مصرف این میوه همراه با صبحانه بسیار توصیه شده است.

آووکادو

دیابت

این میوه نیز دارای قند طبیعی و میزان بسیار کمی از آن است. یک آووکادو کامل خام فقط یک گرم قند دارد. چربی های سالم در این میوه به وفور یافت می شود که این موضوع به شما کمک می کند تا دیر تر احساس گرسنگی داشته باشید.

پرتقال

پرتقال نیز یکی دیگر از میوه های میان وعده مناسب برای افراد مبتلا به دیابت است. این میان وعده کم کالری است که ویتامین C  بدن شما را تا حد قابل توجهی افزایش می دهد.

یک پرتقال معمولا ۱۲ گرم قند و ۷۰ کالری دارد.

هلو

هلو نسبت به دیگر میوه ها کمی بیشتر قند دارد ولی بازهم در رده میوه های کم شیرینی به شمار می رود. یک عدد هلو متوسط ۱۳ گرم شکر دارد که بسته به میزان پیشرفت دیابت می توانید از آن استفاده کنید.

همه میوه ها ویتامین ها و مواد معدنی و فیبر کافی در بر دارند، تنها برخی از آنها مقادیر کمتر یا بیشتری از این خواص را در خود گنجانده اند.

با مصرف متعادل میوه ها به خصوص میوه های کم شیرینی می توان در عین حال که از میوه و سبزیجات مصرف می کنید بیماری خود را نیز تحت کنترل قرار دهید.

به کانال تلگرام نت نوشت بپیوندید به صفحه اینستاگرام نت نوشت بپیوندید
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 1 =

برو بالا