کاهش وزن
دانستنی‌های سلامتی

این اشتباهات هرگز نمی‌گذارند کاهش وزن داشته باشید و لاغر شوید !

اشتباهات معمول رژیم های غذایی به شما در کاهش وزن هرگز کمکی نمی کنند و وزن شما همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند. از جمله این اشتباهات این است که صبحانه نخورید تا بعد از آن احساس گرسنگی نکنید ! چربی ها و کربوهیدرات ها برای سلامتی مضر است ! از زیاد نوشیدن مایعات خودداری کنید تا زودتر لاغر شوید !

اشتباهات کاهش وزن و رژیم های غذایی به شما در کاهش وزن هرگز کمکی نمی‌کنند و وزن شما همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند. از جمله این اشتباهات این است که صبحانه نخورید تا بعد از آن احساس گرسنگی نکنید ! چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها برای سلامتی مضر است ! از زیاد نوشیدن مایعات خودداری کنید تا زودتر لاغر شوید !

کاهش وزن یک روند بهداشتی و طولانی مدت است که با یک فرمول کاملا واضح و علمی می توان به آن پی برد :

” مصرف کالری کم، مصرف میوه و سبزیجات بیشتر، تمرین های منظم ورزشی “

اگر این فرمول را به طور منظم و مستمر پیش بگیرید نیاز به هیچ روش و قاعده دیگری نخواهید داشت و به راحتی می توانید وزن خود را با در نظر گرفتن سلامتی کاهش دهید.

برخی از اشتباهات به صورت ضرب المثل های رایجی درآمده اند که بین مردم در حال رشد و توسعه هستند. بسیاری از این اعمال اشتباه نه تنها به شما در کاهش وزنتان کمک نمی کنند بلکه وزن ثابت می ماند و شما دچار مشکلاتی در زمینه سلامتی خواهید شد. این بار در نت نوشت به شما کمک می کنیم تا چندی از این اشتباهات کاهش وزن رایج را بشناسید و از پیروی کردن آن‌ها اجتناب ورزید.

اشتباه شماره ۱: برای کاهش وزن هرگز صبحانه نخورید

خوردن کمتر، وزن کمتر. آیا این فرمول علمی و صحیح است؟ این روش دور از واقعیت است. چرا که شما وقتی کمتر می خورید احساس گرسنگی بیشتری خواهید داشت و قاعدتا بعد از آن گرسنگی شدید بیشتر خواهید خورد.

این قاعده به خصوص برای وعده صبحانه کاملا صدق می کند. برخی بر این باورند که حذف وعده صبحانه در کاهش وزن کمک می کند. در صورتی که این یک اشتباه بزرگ است. چرا که وقتی صبحانه نمی خورید با افزایش وزن، افزایش کلسترول خون و بالا رفتن قند خون مواجه می شوید. علاوه بر این نکات بهداشتی، شما ناچار به تحمل یک گرسنگی طولانی مدت می شوید که قاعدتا پس از ساعاتی انتظار میزان بیشتری غذا خواهید خورد.

اشتباه شماره ۲: دوری کردن از کربوهیدرات‌ها

لاغر

شاید شنیده باشید که کربوهیدرات عامل چاقی می باشد. اما همه کربوهیدرات ها بد نیستند.

زمانی که کربوهیدرات هضم می شود به گلوکز تبدیل می شود که گلوکز منبع اصلی انرژی در بدن است. گلوکز همانند پروتئین یا چربی ذخیره نخواهد شد. بنابراین شما می بایست مجددا آن را شارژ کنید. مصرف کربوهیدرات فقط سبب کاهش سرعت بدن و به خصوص مغز می شود.  درحالی که چربی ها می توانند در بدن شکسته شده و کارآیی بسیاری ایجاد کنند. البته همین چربی ها می توانند مضر هم باشند. پس دقیقا چربی خوب است یا بد ؟

کربوهیدرات ” خوب ” را انتخاب کنید. مثلا به جای نان سفید یا ماکارونی تصفیه شده از دانه های برنج قهوه ای مصرف کنید.

فیبر موجود در کربوهیدرات های خوب باعث افزایش سدیم و منجر به کاهش وزن و لاغر شدن می شوند.

اشتباه شماره ۳: همه چربی ها بد هستند

اشتباهات کاهش وزن

کسانی که قصد کاهش وزن و لاغر شدن دارند از هر نوع چربی می هراسند و سعی می کنند هر گونه چربی را از رژیم غذایی خود حذف کنند. چربی‌های بد شامل چربی های ترانس و چربی های اشباع شده هستند. این دو نوع سبب بروز خطرات بیماری های قلبی، دیابت نوع ۲ و مرگ و میر زودرس می شوند. غذاهایی مانند مرغ سرخ شده، چیپس سیب زمینی سرشار از چربی های ناسالم هستند که سبب افزایش وزن نیز می شوند.

اما مصرف چربی های خوب که شامل چربی های غیراشباع شده هستند برای بدن ضروری است. اسیدهای چرب غیر اشباع شده سبب کنترل کلسترول خون و کنترل گلیسمی می شوند. پس نباید از مصرف آن ها دوری کرد. چربی یک ماده مغذی و مهم است که در افزایش سدیم نقش مهمی به عهده دارد. خوردن چربی های سالم به شما در کاهش وزن کمک می کند.

گزینه های خوشمزه و مفید مانند آووکادو، آجیل و ماهی های چرب را انتخاب کنید.

اشتباه شماره ۴: رژیم غذایی جامد جایگزین غذاهای مایع

بیشتر افراد با خوردن غذاهای مایع مدت زمان زیادی سیر نمی مانند و به همین دلیل بیشتر ترجیح می دهند غذاهای جامد را جایگزین غذاهای مایع کنند. وقتی شما غذایی را می جوید میزانی کالری می سوزانید و حتی زمان هضم غذا نیز کالری زیادی را از دست می دهید و این عمل خود به خود عامل کاهش وزن می‌شود. در حالی که غذاهای مایع حجم بیشتری در معده اشغال می کنند و علاوه بر افزایش حجم شکمی به شما در کاهش وزن و لاغر شدن کمکی نخواهند کرد.

اشتباه شماره ۵ : شیرین کننده های مصنوعی سم هستند

بسیاری از مردم به جای استفاده از نوشیدنی های پر ضرر مانند نوشابه ترجیح می دهند از سودا یا لیموناد استفاده کنند. این یک ایده بسیار خوب است چرا که شیرین کننده های مصنوعی بسیار شیرین تر از قند معمولی هستند. و کالری بسیار بالایی دارند.
متاسفانه مصرف شیرین کننده های مصنوعی معمولا طعم و مزه واقعی شکر را ندارند بنابراین طی درخواست مغز، انسان بیشتر از آن می نوشد. برای آن که این نوشیدنی ها مضر را کنار بگذارید بد نیست که از نوشیدن سودا یا لیموناد کمک بگیرید و کم کم آن را به مخلوط های میوه ه ای و نوشیدنی های خانگی برسانید.

به کانال تلگرام نت نوشت بپیوندید به صفحه اینستاگرام نت نوشت بپیوندید
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =

برو بالا