Chronic pain
زندگی و سلامت

با این مواد غذایی سیستم ایمنی بدن را قوی کنید!

بیماری لوپوس یک بیماری مزمن مرتبط با دستگاه ایمنی بدن است که در صورت بروز اعضا بدن بی دلیل دچار درد شدیدی می شوند و درنهایت باعث التهاب می شود با مصرف برخی از مواد غذایی می توان این دردهای مزمن را درمان کرد

سیستم ایمنی بدن وظیفه دفاع از بدن در برابر انواع بیماری ها را دارد. در صورتی که این سیستم نیز دچار اختلال شود هر بخشی از بدن ممکن است آسیب ببیند.

بیماری لوپوس درست همین عملکرد است. بدن در برابر مهاجمان خارجی که به بافتهای بدن هجوم می آورند مقاوم نیست و هیچ گونه دفاعی ندارد.

سیستم ایمنی بدن به صورت خودکار آنتی بادی است که در لوپوس این خاصیت از بین می رود و التهاب و درد نمایان می شود.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید: آنتی بیوتیک های طبیعی برای جنگ عفونت ها را بشناسید!

تجربه لوپوس

افرادی که لوپوس را تجربه کرده اند خوب م ی دانند که درد یکی از بدترین و بارزترین عوامل این بیماری به شمار می رود. دانشمندان بر این باورند که لوپوس به هورمون، ژنتیک و محیط زیست مرتبط می شود. استفاده برخی مواد غذایی می تواند این بیماری دردناک را تا حد زیادی درمان کند.

حضور آنتی اکسیدان ها در رژیم های غذایی به این بیماران کمک زیادی می کند. غذاهایی که حاوی میزان زیادی فیبرو پروبیوتیک هستند نیز یکی از بهترین گزینه ها محسوب می شود.

با این چند ماده غذایی که در ادامه آمده است می توانید از دردها مزمن و بیماری لوپوس پیشگیری کنید.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید : لطفا، حتما این مواد غذایی را روزانه مصرف کنید!!!

ماهی قزل آلا

salmon-e

بسیاری از غذاهای دریایی حاوی میزان بالایی از چربی های امگا ۳ هستند. امگا ۳ به کاهش التهابات در بدن بسیار کمک می کند. ماهی قزل آلا در مبارزه با نگه داشتن التهاب ناشی از لوپوس بسیار قدرتمند است.

در صورتی که بتوانید از قزل آلای وحشی استفاده کنید خواص بیشتری شامل حال شما می شود.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید : نقش اسید های چرب امگا ۳ و امگا ۶ در حفظ تعادل و سلامت بدن

لعاب استخوان

استفاده از آب گوشت یا همان لعاب استخوان در سوپها و انواع خوراکها بسیار مفید است. گوشت همراه با استخوان و مغز استخوان را بپزید و همراه با غذا میل کنید.

مصرف روزانه این لعاب درد مفاصل را در شما بسیار کاهش می دهد.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید: با خوردن این مواد غذایی بدن خود را به آسانی سم زدایی کنید!

دانه آفتابگردان

دانه های آفتاب گردان حاوی میزان بالای کلسیم و ویتامین E و مس می باشند. این دانه سلامت گلبول های سفید خونی را پشتیبانی می کنند.

دانه آفتابگردان را به سالاد خود اضافه کنید و روزانه به عنوان میان وعده از آن استفاده کنید.

زرد چوبه

زرد چوبه از ادویه های پر کاربرد به خصوص در آشپزی ایرانی محسوب می شود. این ادویه خواص ضد التهابی قدرتمندی دارد.

حتما روزانه از این ادویه در غذای خود استفاده کنید تا دردها به خصوص درد مفاصل شما کاهش پیدا کند.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید : هر روز زردچوبه مصرف کنید تا این اتفاقات شگفت انگیز در بدن تان بیفتد!

چای سفید

آنتی اکسیدان یکی از عناصر سازنده چای سفید است.

خواص ضد باکتری این چای بسیار قوی بوده و کیفیت ضد میکروبی نیز دارد.

چای سفید بدن شما را در برابر بیشتر بیماری های مقاوم می سازد.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید : مواد غذایی عفونت زا را بشناسید؛ اگر عفونت را درمان نکنید، باید به دنبال درمان سرطان بروید

سیب زمینی

سیب زمینی میزان زیادی کلسیم، پتاسیم، ویتامین A و ویتامین C می باشد.

با اضافه کردن سیب زمینی به برنامه غذایی روزانه خود میزان آنتی اکسیدان را در بدنتان بالا می برید.

این کار به شما کمک می کند در برابر التهابات مقاوم تر باشید.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید : چگونه سیب زمینی را سالم تر بخوریم؟! راههای شناخت سیب زمینی سالم

انار

pomegranate-e

انار از میوه های پر خاصیت محسوب می شود. آنتی اکسیدان موجود در انار درمانگر بسیاری از دردهای شما خواهد بود. انار می تواند کلسترول خون و فشار خون را تا حد زیادی پایین آورد.

با مصرف انار التهابات عضلانی و استخوانی شما کاهش پیدا می کند.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید : آبمیوه پاییزی معجزه آسا برای پیشگیری از گرفتگی عروق

پرتقال

پرتقال از مرکبات است و در همه فصول یافت نمی شود. ولی ویتامین های C  و E زیادی در این میوه وجود دارد که مصرف آن حتی در چند فصل بدنتان را مقاوم می کند.

پرتقال در جلوگیری از لوپوس بسیار رایج است.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید : پوست پرتقال اینهمه فواید شگفت انگیز دارد، پس آن را دور نریزید

 توت

berry_basket

انواع توت ها حاوی میزان بالایی از آنتی اکسیدان ها هستند. توت فرنگی، توت سیاه، توت سفید، بلوبری و تمشک همگی خواص آنتی اکسیدانی بسیاری دارند.

اگر از لوپوس یا دردهای مزمن رنج می برید توت ها را فراموش نکنید.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید : با این میوه شگفت انگیز، بیماری فشار خون و ضعف حافظه را درمان کنید

سبزیجات برگ سبز

بسیاری از سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج و جعفری آنتی اکسیدان و فیبر زیادی دارند. ویتامین ها و مواد معدنی در این سبزیجات به وفور یافت می شود.

مصرف این سبزیجات حتی به صورت خام هم بدن را قلیایی کرده و سبب کاهش التهاب می شوند.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید : این ماده غدایی برای سیستم گوارش شما ارزش حیاتی دارد؛ پروبیوتیک ها را بشناسید!

ماست

ماست اگر چه یک منبع عالی برای کلسیم محسوب می شود ولی در حقیقت سرشار از پروبیوتیک است.

خوردن ماست های پروبیوتیک می تواند باکتری های روده را متعادل ساخته و علائم لوپوس را از بین ببرد.

 

با استفاده از این چند ماده غذایی درمان دردهای مزمن بدن در دستان شماست.

لوپوس یک بیماری است که به راحتی با مصرف مواد غذایی سالم قابل درمان است.

 

 

به کانال تلگرام نت نوشت بپیوندید به صفحه اینستاگرام نت نوشت بپیوندید
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 4 =

برو بالا