بدن به چقدر فعالیت و ورزش نیاز دارد
دانستنی‌های سلامتی

برای تناسب اندام و سلامتی، بدن به چقدر فعالیت و ورزش نیاز دارد ؟

هر جا و هر مقاله ای بخوانید بر مفید بودن ورزش برای تناسب اندام، سلامتی بدن و عمر طولانی تر صحه می گذارد. ولی در دنیای مدرن امروزی که بیشتر ما فرصت ورزش کردن نداریم و بی آنکه خودمان بخواهیم فعالیت بدنی را کنار گذاشته‌ایم دانستن این موضوع که بدن به چقدر فعالیت و ورزش نیاز دارد خبر بسیار خوبی است.

هر جا و هر مقاله ای بخوانید بر مفید بودن ورزش برای تناسب اندام، سلامتی بدن و عمر طولانی تر صحه می گذارد. ولی در دنیای مدرن امروزی که بیشتر ما فرصت ورزش کردن نداریم و بی آنکه خودمان بخواهیم فعالیت بدنی را کنار گذاشته‌ایم دانستن این موضوع که بدن به چقدر فعالیت و ورزش نیاز دارد خبر بسیار خوبی است.

تنها کافی است ۵ روز در هفته روزی ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی داشته باشید. نه نیازی است به کلاس های سنگین بدن سازی بروید نه پیاده روی های طولانی. اگر به هر دلیل فرصت ندارید فقط کافی است یک کار انجام دهید : نت‌نوشت به شما توصیه می کند با دقت بیشتری خانه را تمیز کنید.

اهمیت دادن به خودمان

این روزها بیشتر ما یا در حال کار با کامپیوتر هستیم یا تلویزیون تماشا می کنیم. این یعنی بی تحرکی. تنها کاری که باید بکنیم حرکت دادن ماهیچه‌ها و کمی تحرک است. دقت کرده‌اید خانم های خانه داری که زیاد به نظافت خانه اهمیت می دهند و هر وقت و هر ساعتی که به خانه شان بروید مرتب و تمیز است هیچ وقت چاق نیستند. دلیلش تحرکی است که در خانه برای انجام کارهای روزمره دارند. آن‌ها نیازی ندارند به کلاس های بدن سازی بروند. تنها کاری که می‌کنند از صبح تا شب علاوه بر آشپزی به نظافت خانه می رسند، ملحفه‌ها را عوض می کنند، رختخواب را مرتب می کنند، در حال پهن کردن لباس‌های شسته شده هستند، یا دارند زمین را می‌سابند تا برق بیفتد.

نیازی ندارند بدوند تا ضربان قلبشان بالا برود، یا از دستگاه تردمیل استفاده کنند. همین فعالیت های روزمره هم ضربان قلبشان را بالا می برد هم عرق می‌ریزند. ماهیچه های شان هم مدام در حال حرکت است. حتی مغز هم فعالیت دارد. چون دکوراسیون خانه را عوض می کنند و راه های جدیدتری برای تمیز کردن خانه پیدا می کنند. در واقع آن‌ها تحرک و ایستادن را برای انجام کارهای خانه تا نشستن ترجیح می دهند.

راهی برای کاهش استرس و تولید اندروفین

هر گونه تحرکی باعث ترشح هورمون ضد استرس اندروفین می شود. چیزی که در دنیای پر استرس امروز زیاد به آن نیاز داریم.  قرار است به خودمان اهمیت بدهیم و مراقب خودمان باشیم. همه کسانی که مدتی به رژیم غذایی خود توجه می کنند و فعالیت بدنی دارند بعد از مدتی تغییرات مثبتی در زندگی خود مشاهده می کنند.

البته ورزش و کلاس های ورزشی باعث تعامل اجتماعی شما هم می شود. ممکن است دوستان جدیدی در کلاس های ورزش پیدا کنید. حضور در جمع به شما انگیزه بیشتری برای تناسب اندام و کاهش وزن می دهد.

ولی اگر هیچ امکانی برای رفتن به کلاس ورزش ندارید مهم تحرک داشتن است. از امروز کارهای خانه را با نگرش جدیدی انجام دهید. با یک تیر دو نشان می زنید. هم خانه تمیزتر و مرتب تری دارید هم ورزش کرده اید. مهم این است که حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی را داشته باشید. بهتر از ۳۰ دقیقه هم شد چه بهتر.

به کانال تلگرام نت نوشت بپیوندید به صفحه اینستاگرام نت نوشت بپیوندید
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − 2 =

برو بالا