اضافه وزن بعد از 30 سالگی
دانستنی‌های سلامتی

پیری بدن تان را با این روش ها به تاخیر بیندازید و سالم بمانید

برخلاف اینکه تصورمان این است که با بالا رفتن سن وزنمان نیز زیاد می شود اما در حقیقت این مشکل علل دیگری دارد.
دلایل زیادی وجود دارد که با بالا رفتن سن، وزن نیز بالا می رود.
از جمله آن ها می توان به تغییر شیوه زندگی اشاره کرد که البته مهم ترین دلیل نیز هست.

برخلاف اینکه تصورمان این است که با بالا رفتن سن وزنمان نیز زیاد می شود اما در حقیقت این پیری بدن علل دیگری دارد.

دلایل زیادی وجود دارد که با بالا رفتن سن، وزن نیز بالا می رود. از جمله آن ها می توان به تغییر شیوه زندگی اشاره کرد که البته مهم ترین دلیل نیز هست.

در نت نوشت به شما نکاتی را خواهیم گفت که با آن ها می توانید در این مرحله از زندگی تان نیز احساس سالم بودن و شادابی داشته باشید.

با نت نوشت همراه باشید!

این مطلب را در نت نوشت بخوانید : کاهش وزن با ویتامین B12

۱ – توت فرنگی، سیب و پیاز

اضافه وزن بعد از 30 سالگی

دانشمندان معتقدند که مصرف غذاهای حاوی فلاونوئید می تواند در حفظ وزن فعلی و کمک به کاهش وزن کمک بزرگی باشد.

مواد غذایی مانند توت فرنگی، گیلاس، انگور، توت های وحشی، چای، سیب، پیاز، تره فرنگی و کلم بروکلی از جمله این غذاها هستند.

با گنجاندن این مواد غذایی به رژیم تان می توانید تاثیرات مثبت آن ها را در سلامت کلی بدن تان مشاهده کنید.

۲ – فعالیت بدنی

فراموش نکنید که با افزایش سن متابولیسم بدن کاهش خواهد یافت.

نتیجه این اتفاق تجمع چربی ها و افزایش چندین کیلو وزن است.

بنابراین بهترین کار این است که با فعالیت فیزیکی جلوی این اتفاق را بگیرید.

ورزش کردن همچنین با قوی تر کردن عضلات روند پیری بدن را به تاخیر خواهد انداخت.

حتما نیازی نیست که روزانه ۳۰ دقیقه ورزش متوالی و بدون وقفه داشته باشید.

محققان می گویند ۳ تایم ۱۰ دقیقه ای فعالیت روزانه می تواند به همان اندازه موثر باشد.

سعی کنید ماشین تان را کمی دورتر پارک کنید، پیاده روی منظم روزانه داشته باشید، به جای آسانسور از پله استفاده کنید.

به همین سادگی می توانید فعالیت بدنی تان را افزایش دهید و سالم بمانید.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید : روش های کاهش وزن پس از بارداری

۳ – فعالیت های ذهنی

اضافه وزن بعد از 30 سالگی

مشکلات حافظه یکی از مصائب پیری است.

اما این بهدان معنا نیست که نمی توانید برای این مشکل کاری کنید.

با فعالیت های ذهنی و انجام کارهای لذت بخشی مانند حل جدول، سودوکو، پازل و حتی شطرنج می توان حافظه و تمرکز را تقویت نمود.

می توان با یکسری فعالیت ها و عادات مثبت از استرس و افسردگی جلوگیری نمود و کیفیت زندگی را بهبود بخشید.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید : خطرات داروهای افسردگی بیش از خود افسردگی است؛ دارو نخورید

۴ – رژیم ممنوع!

اضافه وزن بعد از 30 سالگی

رژیم های کم کالری بلای جان شما خواهند شد!

حتما می خواهید علت این امر را بدانید.

علت این است که بدن شما زمانی که کالری کمی را دریافت کند تلاش می کند تا تمام انرژی خود را حفظ کند.

این تلاش منجر به حفظ چربی ها خواهد شد.

علاوه بر این اینگونه رژیم ها به جای بافت چربی، بافت های عضلانی بدن را هدف قرار می دهند.

بنابراین اگر یک رژیم کم کالری را بارها و بارها تکرار کنید ممکن است وزن تان کمی کمتر شود اما متابولیسم بدن هرگز به حالت قبل باز نخواهد گشت.

همچنین از دست دادن بافت عضلانی کار بدن را برای حفظ وزن بسیار دشوار و حتی ناممکن خواهد کرد!

۵ – مراقبت های مداوم

اضافه وزن بعد از 30 سالگی

با افزایش سن بیماری های مختلفی از جمله فشار خون و پوکی استخوان نمی گذارند که فرد از لحاظ فیزیکی فعالیت کند.

این مساله روند افزایش وزن را تصاعدی خواهد کرد.

بنابراین مداوم فشار خون تان را اندازه گرفته و چک آپ های مختلف داشته باشید تا بتوانید این روزهای زندگی را نیز شاد و سلامت بگذرانید.

به یاد داشته باشید که داشتن رژیم غذایی سالم در هر سنی می تواند تضمین کننده سلامتی تان باشد.

۶ – به تاخیر نیندازید!

اضافه وزن بعد از 30 سالگی

اگر فکر می کنید که وزن تان زیاد شده و قصد دارید مدتی بعد آن را کم کنید در اشتباهید.

از همین لحظه اقدام به کاهش وزن کنید تا وزن تان بیشتر از این بالا نرود و در نتیجه سلامتی تان به خطر نیفتد.

خودتان را مانند مسواک زدن روزانه ملزم کنید که این کار را انجام بدهید.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید : لطفا برای حفظ سلامتی خودتان از این مواد سرطان زا دوری کنید

به کانال تلگرام نت نوشت بپیوندید به صفحه اینستاگرام نت نوشت بپیوندید
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 4 =

برو بالا