کاهش وزن در خواب
زندگی و سلامت

ترفند های کاهش وزن در خواب؛ خوب بخوابید و کالری بسوزانید و لاغر شوید!

راه کارهای بسیاری برای کم کردن وزن وجود دارد، رژیم های غذایی، ورزشهای خاص و بسیاری از امور دیگر که می تواند در کاهش وزن موثر باشد. اما آیا می دانستید روشهایی وجود دارد که شما می توانید با به کار بستن آنها قبل از خواب وزن خود را کاهش دهید ؟

کاهش وزن در خواب صرف به موقع وعده های غذایی در سلامت افراد و خواب راحت بسیار دخیل است. محققان دانشگاه ایالتی فلوریدا متوجه شده اند مردانی که قبل از خواب هیچ غذایی میل نمی کنند روز بعد صبحانه بسیار بیشتری می خورند. در صورتی که مردانی که با خوردن ۳۰ گرم پروتئین قبل از خواب بدن خود را تغذیه می کنند روز بعد صبحانه کمتری میل کرده و انرژی بیشتری دارند.

روش هایی وجود دارد که اگر قبل از خواب آن ها را انجام دهید راحت تر می توانید وزن را کاهش دهید. نه تنها تغذیه بلکه عادات رفتاری بسیاری وجود دارد که شما را به سمت کاهش وزن سوق می دهد.

این بار در نت نوشت شما را با ترفند های کاهش وزن در خواب آشنا می سازیم تا به راحتی بتوانید از اضافه وزن جلوگیری کنید.

خواب درتاریکی مطلق

اگر در منطقه ای زندگی می کنید که اتاق خوابتان در معرض نور بیرون قرار دارد حتما از پرده های ضخیم برای اتاق خواب استفاده کنید. روشن شدن هوا در هر ساعتی از شب می تواند مانع خواب راحت شما شود. این روشنایی می تواند نور چراغ های خیابان یا تلویزیونی در یک اتاق دیگر یا حتی یک شب خواب باشد.

هنگامی که در تاریکی کامل به سر ببرید بدن شما هورمون ملاتونین تولید می کند که موجب خواب آلودگی می شود. این خواب راحت سبب می شود شما روز بعد پر خوری نکنید و یا اینکه شب هنگام به سراغ یخچال نروید.

ترموستات ها را تنظیم کنید

کاهش وزن در خواب

از دیگر ترفند های کاهش وزن در خواب خوابیدن در جای خنک است.

خواب در یک رختخواب خنک تر از دمای بدن به شما کمک می کند تا کالری بیشتری بسوزانید. مطالعات نشان داده است افرادی که دمای اتاق خوابشان کمتر است بیش از ۷ درصد بیشتر از سایرین در شب کالری می سوزانند.علت این امر این است که بدن این افراد برای رسیدن به دمای ثابت تلاش بیشتری کرده و همین امر موجب کالری سوزی خواهد شد.

شاید ۷ درصد به نظر زیاد نیاید اما در طی شبانه روز چیزی حدود ۱۰۰ کالری خواهد بود!

دستگاه های الکترونیکی را خاموش کنید

کاهش وزن در خواب

قبل از اینکه به رختخواب بروید تمام وسایل الکترونیکی را که در اتاق خواب وجود دارد را خاموش کنید.

محققان دانشگاه منچستر دریافته اند که نور آبی ساطع شده از گوشی های هوشمند، تولید ملاتونین بدن را مختل می کند و سبب می شود متابولیسم بدن مختل شود.

همچنین زمان پخش تلویزیون را طوری تنظیم کنید که چند ساعتی قبل از خواب آن را خاموش کرده باشید. چرا که صفحه نمایش تلویزیون سبب می شود تری گلیسیرید بیشتری تولید شود. همچنین پروتئین موثر در تنظیم مقادیر گلوکز و اسید های چرب که آدیپونکتین نام دارد دچار اختلال خواهد شد.

ساعت خواب را تنظیم کنید

کاهش وزن در خواب

شما می دانید که چه میزان کمبود خواب دارید و چقدر نیاز دارید که بیشتر بخوابید. هر انسان به طور طبیعی نیاز به ۷ الی ۸ ساعت خواب شبانه دارد.

در صورتی که به اندازه کافی نخوابید تغییراتی که شما متوجه آن نخواهید شد در بدنتان رخ می دهد. با خواب کافی شما می توانید کالری بیشتری در طی روز بسوزانید. کمبود خواب شبانه سبب کاهش سلول های چربی و انسولین شده و تغییرات متابولیکی مرتبط با چاقی ایجاد می کند. این امر سبب چاقی می شود.

وعده های غذایی را کوچک کنید

اگر می خواهید کاهش وزن در خواب و کالری سوزی بیشتری در این زمان داشته باشید شام سنگین نخورید.

اگر شما یک وعده شام سنگین و زیاد میل می کنید، بدن زمان زیادی را برای متابولیسم نیاز دارد و شما درست همان زمان به رختخواب می روید و نیاز به خواب دارید. وقتی ما به یک مرحله از خواب عمیق می رسیم مغز ما هورمون رشد را در تمام سطح بدن ترشح می کند. درست زمانی که شما در خواب هستید و بسیار سنگین غذا خورده اید هورمون رشد می تواند غذا را در سیستم بدن شما ذخیره کند و شما نیاز به سوخت بسیار بیشتری پیدا می کنید. این گونه است که شما شب ها هنگام خواب با خوردن وعده غذایی سنگین خود به خود عامل افزایش وزن و ترشح بیشتر هورمون هایتان می شوید.

ورزش

همه راه کارها در کنار ورزش کردن می تواند به یک راه کار بسیار مفید در کاهش وزن تبدیل شود. از دست دادن وزن به کمک ورزش بسیار موثر است اما باید به ساعات ورزش کردن بسیار دقت کرد.

کمتر از چهار ساعات قبل از خواب ورزش کردن دمای بدن را بالا می برد و این امر سبب می شود به راحتی نخوابید. این عمل سبب بی قراری شبانه و بد خوابی خواهد شد.

تمامی  این راه کارها در کنار یک رژیم سالم می تواند از افزایش وزن شما جلوگیری کنند. در صورتی که هر فرد بتواند به خوبی بخوابد و ساعات خواب کافی داشته باشد تا حد زیادی از افزایش وزن خود جلوگیری کرده است.

 

به کانال تلگرام نت نوشت بپیوندید به صفحه اینستاگرام نت نوشت بپیوندید
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 14 =

برو بالا