درمان‌ های طبیعی برای سرماخوردگی
دانستنی‌های سلامتی

بهترین درمان‌ های طبیعی برای سرماخوردگی بدون قرص و دارو!

پاییز که می شود تغییرات آب و هوایی، گرم و سرد شدن مکرر هوا و انواع و اقسام ویروس‌ها موجب سرماخوردگی و آنفلوانزا می شود. با رفتن بچه ها به مدرسه و مهد کودک و دانشگاه این ویروس ها شرایط بهتری برای سرایت پیدا می کنند.

با هجوم انواع و اقسام ویروس های سرماخوردگی در فصل پاییز بهترین کار پیشگیری از آن با بهره گرفتن از راه حل‌های سبز طبیعت و استفاده از درمان‌ های طبیعی برای سرماخوردگی است.

پاییز که می شود تغییرات آب و هوایی، گرم و سرد شدن مکرر هوا و انواع و اقسام ویروس‌ها موجب سرماخوردگی و آنفلوانزا  می شود. با رفتن بچه ها به مدرسه و مهد کودک و دانشگاه این ویروس ها شرایط بهتری برای سرایت پیدا می کنند.

سنگینی سر، گلودرد، آبریزش بینی و عطسه کردن چیزهایی نیست که کسی دوست داشته باشد. پاییز فصل مشغله های زیاد است و بهتر است با مراقبت از خود بیمار نشویم. به همین دلیل استفاده از داروهای گیاهی و و درمان‌ های طبیعی برای سرماخوردگی و پیشگیری از آن را امروز در نت‌نوشت می خوانید. امیدواریم دیر نشده باشد. ولی حتی اگر همین حالا که این مقاله را در نت‌نوشت می خوانید سرماخورده‌اید باز هم راهکاری‌های خوبی برای بهبود سریع و بیرون آمدن از رختخواب بیماری است.

عسل طبیعی

عسل به دلیل آنتی اکسیدان های بی شمار، آمینو اسیدها، ویتامین ها، خاصیت ضد میکربی، انرژی زایی و تقویت سیستم ایمنی همیشه بهترین گزینه به جای شیرین کننده‌ها است. از آن جا که عسل طبیعی و خام و غیرصنعتی بسیار گران است خرید آن کمی مشکل است. ولی خواص آن ارزشش را دارد که حداقل اگر شده از یک جای معتبر و مطمئن یک شیشه آن را بخرید.

روزی یک قاشق غذاخوری عسل را قبل از صبحانه میل کنید. درست مثل این است که بدن‌تان را واکسینه کرده باشید.

می توانید ترکیبی از سیر و عسل را آماده کنید هر روز قبل از صرف صبحانه یک قاشق غذاخوری یا مرباخوری آن را میل  کنید.

استفاده از ترکیب آب ولرم، لیموترش و عسل هم قبل از صبحانه مزایای زیادی مثل تقویت سیستم ایمنی، لاغری و رفع التهابات گلو و درمان سرفه دارد.

ویتامین C

طبیعت کار خودش را خوب بلد است. با شروع پاییز انواع مرکبات سرشار از ویتامین C  مثل لیموشیرین، گریپ فروت، پرتقال و نارنگی وارد بازار می شود. این ویتامین تقویت کننده سیستم ایمنی بهترین میکرب کش قوی این فصل است. حتما از میوه‌های تازه استفاده کنید. آب میوه های صنعتی حاوی شکر است که تاثیر خوبی ندارد.

روغن آویشن

آویشن خواص بی‌شماری دارد. از کشتن انگل و میکرب ها گرفته تا از بین بردن باکتری‌ها و قارچ و ویروس‌ها و تقویت سیستم ایمنی. می توانید از دم کرده آویشن به تنهایی یا همراه با بابونه استفاده کنید. برای شیرین کردن این دم نوش از یک قاشق مرباخوری عسل استفاده کنید. اگر می خواهید از روغن آویشن استفاده کنید فقط ۳ قطره از آن را در یک لیوان آب ولرم ریخته هم بزنید و با کمی عسل میل کنید. اگر فشارخون دارید از یک قطره استفاده کنید. یادتان باشد علی رغم تاثیر خوب آویشن بر معده در صورت استفاده زیاد معده را حساس می کند. پس اگر سابقه ناراحتی معده دارید در مصرف آن زیاده‌روی نکنید.

به بجای آویشن از روغن برگ زیتون هم می توانید استفاده کنید.

عصاره دانه گریپ فروت

این عصاره که در سال های اخیر به دلیل از بین بردن باکتری کاندیدا دستگاه گوارش خیلی مورد توجه قرار گرفته است در ایران به وفور پیدا نمی شود. بنابراین آن را از جایی خریداری کنید که به فروشنده اطمینان دارید.

روغن نارگیل

این روغن از  درمان‌ های طبیعی برای سرماخوردگی بدون دارو است. روغنی که دوست داشتن آن بستگی به ذائقه فرد دارد. روغنی پر از خاصیت، افزایش دهنده کلسترول خوب، انرژی بخش، ضد ویروس و میکروب کش قوی و ضد قارچ است.

کمی از آن به اندازه یک قاشق غذاخوری را می توانید به سوپ یا اسموتی خود اضافه و میل کنید. یا چند قطره از آن را در کمی آب گرم بریزید تا حل شود و بعد میل کنید. روغن نارگیل در آب سرد حل نمی شود.

روغن نارگیل را از منابع معتبری که آن را به صورت ارگانیک و تحت فشار سرد تهیه می کنند خریداری کنید.

آب فراوان

یکی از راه های خوب برای رهایی بدن از انواع میکروب‌ها و ویروس‌ها آبرسانی بدن است و بهترین آن آب است. سعی کنید حداقل ۶ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید. هر چه بیشتر دست شویی بروید کمتر بیمار و اگر بیمار هستید زودتر خوب می شود.

شستن دست‌ها

شست دست‌ها در فصل سرماخوردگی یکی از راه های پیشگیری و زود خوب شدن در دوران بیماری است. چون ویروس های سرماخوردگی همه جا هستند و بی آن که بدانیم با دست دادن با افراد یا دست زدن به اشیایی مثل دستگیره تاکسی و اتوبوس و کارت های اعتباری و دستگاه های خود پرداز و …. آن‌ها را جذب می کنیم.

غذاهای سالم بخورید

گوشت سفید، سبزیجات، میوه‌ها، دانه های روغنی، آجیل و نان های چند غله‌ای را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید تا اگر سرما خورده‌اید سریع تر خوب شوید و هم از سرماخوردگی پیشگیری کنید. تا می‌توانید از غذاهای فست‌فود، فرآوری شده و نیمه آماده دوری کنید. یک رژیم کامل و سالم غذایی، رژیم مدیترانه ای است که هم سالم تر، شاداب تر خواهید بود و هم طولانی تر عمر می کنید.

استرس نداشته باشید و تا می توانید از آن دوری کنید

واقعا امان از استرس که منشا بسیاری از بیماری‌ها است. علت آن هم کاملا مشخص است. وقتی تحت استرس قرار بگیرید سیستم ایمنی بدن ضعیف می شود. در صورتی که از سیگار، الکل و کافئین یا داروی خاصی استفاده می کنید امکان ضعیف شدن سیستم ایمنی بیشتر است. پس هر چه زودتر آن‌ها را از زندگی‌تان حذف کنید.

تا می توانید از روش های کنترل کننده استرس ، رفع اضطراب، و روش های آرامش دهنده استفاده کنید.

در نت نوشت در مورد مدیریت استرس، کنترل و دوری از آن به شکل های مختلف نوشته‌ایم. یوگا، مدیتیشین، پیلاتس، تای چی و طب سوزنی از جمله روش های درمانی مکمل برای تقویت سیستم ایمنی بدن و سلامت جسمی و روحی است که می توانید یکی از آن‌ها را در برنامه روزانه زندگی‌تان بگنجانید.

همیشه سالم باشید.

 

به کانال تلگرام نت نوشت بپیوندید به صفحه اینستاگرام نت نوشت بپیوندید
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + دوازده =

برو بالا