sofa-bed
زندگی و سلامت

۶ راه ساده و فوق‌العاده برای مبارزه با بی خوابی؛ درمان بی خوابی در دستان خودتان است!

هزاران نفر در دنیا وجود دارند که از مشکل بی خوابی رنج می برند. بی خوابی فقط به خواب نرفتن نیست بلکه بیدار شدن وسط شب، خواب کافی نداشتن، خوابهای بی قرار و بد به خواب رفتن همه از مشکلات خواب به شمار می روند که درمانهای زیادی دارند.

آرامش و رضایت داشتن کافی از یک خواب خوب شبانه می تواند انرژی یک روز را کامل کند.

خنک نگه داشتن منطقه خواب، تاریک نگه داشتن اتاق خواب، دوری از تلویزیون و وسایل الکترونیکی همه از عواملی هستند که به یک خواب راحت کمک بسیاری می کنند.

اما در صورتی که شما هم این راهها را رفته اید و نتیجه ای نگرفته اید پس بهتر است با مطالعه این مطلب در نت‌نوشت بی خوابی های آزار دهنده شبانه خود را هر چه زودتر درمان کنید.

اجتناب از محرکها قبل از خواب

بسیاری از افراد می دانند که مصرف قهوه قبل از خواب ممکن است سبب بد خوابی آنها شود ولی این مورد تنها به قهوه پایان نمی یابد. بسیاری از منابع خوراکی دیگر نیز وجود دارند که کافئین زیادی داشته و سبب بی خوابی یا بد خوابی های شبانه می شوند.

نوشابه های گازدار، چای، شکلات و نسکافه و قهوه همه از مواد خوراکی پر کافئین هستند که قبل از خواب مضر محسوب می شوند.

دمنوش بنوشید

Herbal tea

برخی از دمنوش های گیاهی کمک می کنند تا شما آرامش بیشتری داشته باشید و در نتیجه آرام تر و بهتر بخوابید.

بابونه یکی از گیاهانی است که در تمدد اعصاب و کسب آرامش بسیار تاثیر دارد. می توانید قبل از خواب یک فنجان بابونه کم شکر بنوشید تا بهتر بخوابید.

آروما تراپی برای در مان بی خوابی

Aromatherapy

یکی از راه های بسیار عالی و طبیعی که به شما کمک می کند بهتر بخوابید آروما تراپی است.

سعی کنید همیشه روغن های طبیعی یا اسانس های گیاهی در دسترس داشته باشید. قبل از خواب با یک عدد اسپری روغن های گیاهی را به بدن خود اسپری کرده و با ماساژ آن را جذب بدن کنید.

این کار به شما تسکین می دهد و عطر گیاهان طبیعی شما را آرام کرده و بهتر به خواب می روید.

تغذیه متعادل

آنچه که می خورید یکی از مهمترین دلایل بد خوابی شما می باشد. رژیم های غذایی سنگین و یا حتی رژیم های بسیار ضعیف و سبک هم می تواند در خواب اختلال ایجاد کند.

در صورتی که یک رژیم غذایی بسیار ضعیف داشته باشید سوزش قلب و در نهایت سوء هاضمه پیدا خواهید کرد. یک رژیم سنگین مملو از غذاهای چرب و سنگین هم دستگاه گوارش شما را برای ساعتها مشغول کرده و مانع خواب آرام می شود.

تغذیه سالم و متعادل باعث بهبودی سلامتی شما شده و برخی از مشکلات ناخوشایند خواب شبانه را حل می کند.

اگر در طی شب از خواب بیدار می شوید و خوابتان نمی برد حتما رژیم غذایی مناسبی ندارید.

 

این راهکارها به شما کمک می کند تا خواب راحت تر و بهتری داشته باشید ولی در صورتی که نمی توانید به راحتی به خواب بروید یا خواب طولانی و عمیقی ندارید حتما با پزشک خود مشورت کنید زیرا ممکن است این یک نشانه از مشکلات بهداشتی و سلامتی باشد.مشکلاتی همانند اختلالات هورمونی و سیستم دفاعی بدن و حتی آلرژی نیز می توانند عامل بی خوابی شما باشند.

 

به کانال تلگرام نت نوشت بپیوندید به صفحه اینستاگرام نت نوشت بپیوندید
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =

برو بالا