lower-cholestero
زندگی و سلامت

راهکار های فوق العاده برای کاهش کلسترول بدون استفاده از داروهای خطرناک

استاتین ها داروهایی هستند که به راحتی در دسترس افراد مبتلا به کلسترول بالا قرار می گیرند غافل از اینکه اثرات مخرب این دارو کبد و دیگر اعضای بدن را نابود می کند.

تغذیه و روش زندگی در قرن حاضر به صورتی در آمده است که داشتن کلسترول بالا در بین همه افراد حتی جوانان نیز بسیار شایع شده است.

درمان کلسترول بالا بسیار مشکل است اما داروهایی شیمیایی بسیاری نیز وجود دارد که مسدود کردن آنزیم ها در کبد می تواند کلسترول خون را کاهش داده و این بیماری را تا حدی درمان کند. اما یکی از بدترین قسمت این درمان آسیب های جدی است که از طریق دارو به کبد و دیگر اعضا وارد می شود.

کلسترول از نوع HDL یا LDL به راحتی از طریق عنصری به نام استاتین قابل درمان است اما مشکل این دارو عوارضی چون ضعف عضلانی ، سردرد، کم خوابی، افزایش قند خون، تاری دید، تب های مکرر و از دست دادن حافظه است.

البته خطر ابتلا به سرطان نیز با حضور این دارو افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

با توجه به این عوارض می بایست راه کاری مناسب تر برای این بیماری پیدا کرد.

این بار در نت نوشت با راه هایی ساده تر و بی ضرر تر از استاتین جهت کاهش کلسترول خون آشنا شوید.

مصرف کافی ویتامین D

Vitamin d

در صورتی که ویتامین D بدن شما کافی باشد سطح کلسترول کاهش پیدا کرده و احتمال دچار شدن به بیماری قلبی را نخواهید داشت. برای این کار سعی کنید زمان بیشتری را در معرض تابش خورشید قرار گرفته تا ویتامین مورد نیاز بدنتان جذب شود.

حفظ وزن مناسب

برای رسیدن به وزن سالم و ایده آل قند را از رژیم غذایی خود حذف کنید تا میزان قابل توجهی کلسترول خون شما کاهش یابد.

کربوهیدراتهای قندی شما سطح انسولین را در بدن افزایش می دهند و این خود سبب کاهش کلسترول خون می شود.

مصرف کمتر کربوهیدراتهای قند را  یکی از پایه های ثابت رژیم غذایی خود قرار دهید.

تغذیه سالم برای قلب

همیشه تغذیه و رژیم غذایی خود را کنترل کنید تا یک رژیم کاملا سالم و طبیعی داشته باشید.

روغن زیتون، روغن نارگیل، تخم مرغ، آووکادو و آجیل و دانه های خام همه و همه به شما کمک می کند تا قلبی سالمتر داشته باشید.

با تغذیه مناسب و سالم قلبتان را از هر نوع بیماری دور نگه دارید تا مشکلات قلبی دلیل افزایش کلسترول خون نشوند.

ورزش منظم

walking

ورزش منظم روزانه سبب می شود علاوه بر شکل گرفتن برنامه سلامتی بدنتان هموار اضافه وزن پیدا نکنید.

ورزش منظم قلب را تقویت کرده و در کاهش سطح کلسترول بسیار موثر است.

اگر مدتی ورزش نکرده اید با پیاده روی شروع کنید و به به تدریج یک برنامه ورزشی قدرتی با تمرینات زیاد به کارهای روزانه اتان اضافه کنید.

ورزش علاوه بر تاثیرات مثبت در سلامت جسم می تواند تاثیرات منفی احساسی را نیز بر طرف کند.

به این وسیله می توانید با مدیریت استرس خود از بالا رفتن سطح کلسترول کاملا پیشگیری به عمل آورید.

بهتر بخوابید

sleeping

خواب کافی سبب می شود عملکرد سایر اعضای بدن بهتر شود و همه کارکردها در بدن تعدیل گردد.

خواب خوب شبانه نه تنها سطح استرس را پایین می آورد بله در متعادل سازی سطح انسولین نیز دخیل است.

زمانی که بتوانید خوابی مناسب داشته باشید بی شک سطح کلسترول نیز افزایش پیدا نخواهد کرد.

علاوه بر این راه حل ها روغن های گیاهی و چربی های سالم می تواند رژیم غذایی شما را سالم نگه دارد.

روغن هایی مانند روغن زیتون یا روغن نارگیل مصرف کنید تا کمتر از همیشه دچار چربی های نامناسب در خونتان باشید.

تغذیه یکی از بهترین و موثرترین راه های کاهش کلسترول خون است.

سعی کنید از سبزیجات به خصوص کلم و هویج بیشتر از همیشه مصرف کنید و خوب بخوابید تا از بالا رفتن سطح کلسترول خون پیشگیری کرده باشید.

 

به کانال تلگرام نت نوشت بپیوندید به صفحه اینستاگرام نت نوشت بپیوندید
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 3 =

برو بالا