نرمش رفع غبغب
زندگی و سلامت

غبغب و چین و چروک دارید؟ با این روش ها از شرشان خلاص شوید

۷ نرمش موثر برای رفع غبغب، تقویت عضلات صورت تا رفع چین و چروک ها

خوردن غذاهای سالم و انجام نرمش و ورزش از نکاتی است که بیشتر ما در زندگی روزانه آن را ضروری می دانیم و رعایت می کنیم. ولی ورزش برای عضلات صورت نکته ای است که معمولا در نرمش های روزانه از آن غافل هستیم. داشتن غبغب و چند چین و چروک از سی سالگی به بعد برای هر کسی بخصوص زنان مثل کابوس است.

به همین دلیل  نت نوشت ۷ نرمش برای عضلات صورت به شما ارائه می کند تا درست مثل پیاده روی یا کلاس ورزش آن ها را انجام دهید. به این ترتیب اگر جوان هستید باعث پیشگیری و اگر میانسال هستید باعث رفع غبغب و چین و چروک می شود.

گرم کردن

مثل هر ورزش دیگری ابتدا از گرم کردن شروع کنید.

  • ابتدا چشم های خود را ببندید و چند لحظه به عضلات صورت آرامش بدهید.
  • به آرامی فک پایین را به طرف جلو حرکت دهید. به هیچ وجه حرکت ناگهانی انجام ندهید. دوباره با به آرامی آرواره را به جای اولش برگردانید.
  • این حرکت را ۸ تا ۱۰ بار تکرار کنید. با این حرکت عضلات پایین صورت، گردن و بالای سینه و غبغب سفت می شود.
  • حرکت دهانرفع غبغب

  • دهان را باز کنید و لب پایین را به طور کامل روی دندان های پایین بگذارید.
  • حالا در همین حال دهن تان را ببندید.
  • این حرکت را ۵ تا ۷ بار تکرار کنید. با این حرکت غبغب به تدریج از بین می رود.
  • ضربه زدن

    رفع غبغب

  • تا می توانید زبان تان را از دهان تان به طرف بینی بیرون بیاورید.
  • می توانید با پشت دست ضربات آهسته ای به غبغب بزنید.
  • این حرکت را ۵ بار تکرار کنید. کاملا کشش عضلات پایین صورت را احساس می کنید.
  • حرکت بیضی وار آرواره یا فک پایین

    رفع غبغب

  • ابتدا سرتان را به سمت چپ برگردانید.
  • فک پایین را طبق شکل کاملا به طرف جلو حرکت بدهید بدون آن که حرکتی در گردن ایجاد کنید.
  • نیازی نیست در این حالت بمانید.
  • همین حرکت را با گردش گردن به طرف راست انجام دهید.
  • ۵ بار برای هر طرف کافی است. کشش عضلات بناگوش، گردن، دور لب و ترقوه کاملا حس می شود.
  • حرکت زرافه

  • فرض کنید می خواهید یک زرافه را ببوسید. سرتان را به طرف بالا ببرید.
  • لب های تان را جمع کنید.
  • ۵ تا ۸ ثانیه در این حالت بمانید و به آرامی به حالت عادی برگردید. عضلات گردن و لب ها با این حرکت بخوبی سفت و غبغب آب می شود.
  • حرکت مقاومت

    رفع غبغب

  • دست های تان را مشت کنید.
  • چانه را به حالت استراحت روی آن ها قرار دهید.
  • در حالی که دست ها را محکم نگه داشته اید سعی کنید با چانه به آن ها فشار بیاورید.
  • ۳ ثانیه صبر کنید و آرام به حالت عادی برگردید.
  • ۵ تا ۷ بار این حرکت را تکرار کنید. هم عضلات دست هم گردن و غبغب بخوبی با این حرکت سفت می شود.
  • لبخند بزنید

  • دندان های تان را روی هم کمی فشار دهید.
  • حالا یک لبخند عمیق بزنید.
  • حالا زبان را محکم به سقف زبان بچسبانید.
  • ۵ ثانیه در این حالت بمانید.
  • این حرکت را ۵ تا ۸ بار تکرار کنید. بخوبی سفت شدن ماهیچه های گردن و جمع شدن غبغب را حس می کنید.
  • باد کردن گونه ها

    رفع غبغب

  • گونه های تان را پر از هوا کنید.
  • حالا دست های تان را روی گونه های بگذارید و کمی فشار دهید. در واقع عضلات گونه تحت فشار هوای درون دهان و دستان شما قرار می گیرد.
  • ۳ تا ۵ ثانیه در این حالت بمانید و به آرامی به حالت عادی برگردید.
  • این حرکت را ۵ تا ۶ بار تکرار کنید. بعد از تمرین کشیدگی عضلات را از زیر چشم تا گردن احساس می کنید.

پیشنهاد نت نوشت به شما برای رفع غبغب انجام این نرمش ها سه بار در هفته است. درست مثل این که کلاس ورزش می روید.

به کانال تلگرام نت نوشت بپیوندید به صفحه اینستاگرام نت نوشت بپیوندید
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =

برو بالا