سرطان پستان و ویتامین d
زندگی و سلامت

نور آفتاب برای خانم‌ها ضروری است؛ سرطان در کمین زنانی که کمبود ویتامین دارند!

تحقیقات بارها و بارها ثابت کرده که پیشگیری بهتر از درمان است. حتی در مورد سرطان.

پیشگیری می تواند ورزش باشد، یا تغذیه ای متعادل شامل تمام مواد غذایی، خودداری از مصرف مواد مخدر یا اطمینان از مصرف مواد غذایی به اندازه کافی برای داشتن بدنی سالم.

به گفته کارول بگرلی (CAROLE BAGGERLY) بنیانگذار موسسه سلامت ریشه های گیاهی (GRASSROOTS HEALTH) بیش از ۹۰ درصد سرطان های پستان ارتباط مستقیم با کمبود ویتامین دی دارد. مطالعات انجام شده سال های اخیر ادعای او را ثابت می کند.

ارتباط بین سرطان پستان و ویتامین D

نتیجه تحقیقات انجام شده در مارس ۲۰۱۴ به نام تحقیقات ضد سرطان نشان داد بیماران مبتلا به سرطان پستان که سطح ویتامین D در بدن شان دو برابر زنانی بود که ویتامین دی کمی داشتند، شانس زنده ماندن شان بیشتر بود.

در این تحقیق بیش از ۴۵۰۰۰ بیمار طی دوره ای ۹ ساله مورد بررسی قرار گرفته بودند.

پروفسور سدریک اف. جرالد دستیار ارشد تحقیق این گونه توضیح می دهد: “تا زمانی که گیرنده های ویتامین D در خون حاضر بود رشد تومور سرطانی متوقف و از انتشار آن در خون جلوگیری می شد. و البته گیرنده های ویتامین دی تا زمانی حضور دارند که تومور به مرحله پیشرفته نرسیده است.”

همین نکته، دلیل احتمال بیشتر زنده ماندن بیمارانی است که سطح ویتامین دی خون شان بالا است. محققان از پزشکان خواستند تا ویتامین D را به عنوان مهم ترین بخش استانداردی درمان سرطان پستان تحت نظارت و کنترل خود قرار دهند.

محققان توصیه کردند تا سطح ویتامین دی بیماران در حد طبیعی بین ۳۰ تا ۸۰ نانوگرم در میلی لیتر حفظ شود. طی مطالعات سال ۲۰۱۱ دکتر جرالد دریافت که سطح ویتامین دی به میزان ۵۰ نانوگرم در میلی لیتر در افراد، خطر ابتلا به سرطان پستان را ۵۰ درصد کاهش می دهد.

گروه تحقیقاتی او به این نتیجه رسیدند که حداقل سطح مورد نیاز ویتامین دی به میزان ۴۰ نانوگرم در میلی لیتر ضروری است. این یعنی مصرف روزانه بین ۱۰۰۰تا ۸۰۰۰ واحد بین المللی ویتامین دی که از میزان توصیه شده مجاز روزانه یعنی ۶۰۰ واحد برای بزرگسالان خیلی بیشتر است.

ویتامین D خورشید یا ویتامین D خوراکی؟

بهترین روش افزایش سطح ویتامین دی این است که هر روز در هوای آزاد باشید. وقتی پوست تان در معرض نور خورشید قرار می دهید، ویتامین دی سولفاته تجزیه شده و به شکلی در می آید که در آب به راحتی حل می شود.

در نتیجه ویتامین D قابل حل گرفته شده از خورشید بوسیله جریان خون در تمام بدن سفر می کند. در صورتی که ویتامین D خوراکی غیرسولفاته بوده و به کلسترول نیاز دارد تا جذب بدن شود.

شما می توانید سطح ویتامین D3 بدن تان را با استفاده از کیت های خانگی یا مراجعه به دکتر مشخص کنید.

اگر به اندازه کافی در معرض نور خورشید قرار نمی گیرید و مجبور هستید ویتامین D خوراکی استفاده کنید توصیه متخصصان ۳۵ واحد ویتامین دی خوراکی به ازای هر پوند وزن بدن تان است (هر پوند برابر است با ۴۵۳/۵۶گرم) تا میزان مصرف موردنیاز بدن خود را به ویتامین دی تعیین کنید.

هر چند توصیه می شود برای تعیین دقیق میزان مورد نیاز خود به ویتامین دی حتما با یک پزشک مشورت نمایید‌.

به کانال تلگرام نت نوشت بپیوندید به صفحه اینستاگرام نت نوشت بپیوندید
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =

برو بالا