قلبتان را با رژیم غذایی سالم ایمن کنید
زندگی و سلامت

قلبتان را با رژیم غذایی صحیح سالم نگاه دارید!

آیا تا به حال با این سوال مواجه شده اید که علت این همه سکته قلبی و مشکلات قلبی در جوامع مدرن امروزی چیست؟ و یا چرا جوانان زیادی درگیر مشکلات قلبی هستند. متاسفانه روزانه شاهد خبرهای تلخ و ناگواری از مرگ جوانان به علت نارسایی های قلبی هستیم. اگر به سلامت قلب خود اهمیت می دهید با ما باشید.
رژیم غذایی یکی از اساسی ترین و مهم ترین آیتم ها برای داشتن بدن سالم و قلب سالم است. اگر فکر می کنید که رژیم ناسالمی دارید می توانید با مراجعه به یک متخصص تغذیه قلب خود را از خطراتی که پیش رو دارد ایمن کنید.

آیا تا به حال با این سوال مواجه شده اید که علت این همه سکته قلبی و مشکلات قلبی در جوامع مدرن امروزی چیست؟ و یا چرا جوانان زیادی درگیر مشکلات قلبی هستند. متاسفانه روزانه شاهد خبرهای تلخ و ناگواری از مرگ جوانان به علت نارسایی های قلبی هستیم. اگر به سلامت قلب خود اهمیت می دهید با ما باشید.
رژیم غذایی یکی از اساسی ترین و مهم ترین آیتم ها برای داشتن بدن سالم و قلب سالم است. اگر فکر می کنید که رژیم ناسالمی دارید می توانید با مراجعه به یک متخصص تغذیه قلب خود را از خطراتی که پیش رو دارد ایمن کنید.
در ادامه مطلب، مطالبی اساسی برای شروع یک رژیم سالم برای داشتن قلبی سالم با هم مرور خواهیم کرد:

salt_0310
میزان نمک مصرفی تان را کنترل کنید.

نمک و یا همان سدیم یکی از مهم ترین عوامل در رزیم غذایی شما ست. میزان نمک مصرفی تان را به کمتر از ۱٫۵ گرم در روز کاهش دهید تا از مشکلات قلبی جلوگیری کنید. خواندن برچسب های مواد غذایی راه خوبی برای آگاهی از میزان نمک موجود در آن ماده غذایی است.
رژیم غذایی متنوع و سرشار از مواد مغذی را انتخاب کنید.
fast-lose-weight-lifebunny.com-HD-30

از غذاهای فیبر دار در رزیم غذایی تان استفاده کنید.

فیبر قسمتی از غذاهای گیاهی است که در دستگاه گوارش هضم نمی شود و به حرکت مواد در دستگاه گوارش انسان کمک زیادی می کند. علاوه بر این در کنترل سطح قند خون و هم چنین کلسترول خون کمک شایانی می نماید. فیبر در میوه جات و سبزیجات تازه، حبوبات، سبوس و غذاهای سبوس دار و حبوبات یافت می شود. روزانه ۲۵ تا ۳۵ گرم فیبر را در رژیم غذایی تان بگنجانید.

مصرف مایعات را کنترل کنید.

اگر متوجه شده اید که نفس های منقطع و کوتاه دارید و یا دچار تورم هستید مزان مایعات مصرفی خود را کاهش دهید.
how-to-eat-and-still-lose-weight-for-men

به وزن ایده آل تان برسید.

اگر دچار اضافه وزن هستید حتما از همین امروز به دنبال کاهش ان باشید. ورزش منظم و روزانه و کم کردن کالری دریافتی می تواند شما را به رسیدن وزن مطلوب تان یاری کند.

الکل مصرف نکنید.

الکل علاوه بر تداخلی که با داروهای شما می تواند داشته باشد، ضربان قلب تان را تحت تاثیر قرار خواهد داد. علاوه بر این نارسایی قلبی را تشدید می کند.

Food-analysis-image
برچسب های مواد غذایی را حتما بخوانید.

برای داشتن یک زندگی سالم همواره برچسب مواد غذایی مصرفی تان را بخوانید و از موادی که بدنتان به واسطه ی خوردن این مواد دریافت می کند مطلع باشید. اگر ابهامی دارید می توانید با یک متخصص تغذیه مشاوره کنید تا از سردر گمی در بیایید.
برای داشتن رژیم غذایی سالم برای داشتن قلبی سالم خواندن این مطلب نیز به شما کمک خواهد کرد.

به کانال تلگرام نت نوشت بپیوندید به صفحه اینستاگرام نت نوشت بپیوندید
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 13 =

برو بالا