فواید نوشیدن آب
زندگی و سلامت

وقتی فقط آب بنوشیم بدن اینگونه از ما تشکر خواهد کرد !

برای سلامتی بیشتر، بازسازی سلول های بدن، پوست و موی زیبا، سم زدایی، دستگاه گوارش، درمان فشارخون، دیابت، بیماری های عروقی، دندان و دهان سالم، ترک اعتیاد سیگار و کافئین یک راه حل ساده، در دسترس و بدون هزینه در اختیارمان است.

بیایید مدتی انواع نوشیدنی ها مثل چای، قهوه، نوشابه ها، و هر نوشیدنی دیگری را کنار بگذارید و فقط آب بنوشید. رژیم آب خوردن باعث تغییرات شگفت انگیزی در بدن تان می شود. وقتی فقط آب بنوشید درست مثل این است که بدن تان را از اول ساخته اید.در نت نوشت امروز از فواید نوشیدن آب بدانید.

سم زدایی بدن

اولین فایده از فواید نوشیدن آب به عنوان تنها نوشیدنی سم زدایی کل بدن است. درست مثل وقتی که ماشین تان را یک کارواش کامل می برید، تمام سموم به وسیله آب جمع آوری و از طریق ادرار و عرق دفع می شود.

ولی استفاده از آب لوله کشی چندان مطمئن نیست. بنابراین وقتی آب را به عنوان تنها نوشیدنی تان انتخاب می کنید از آب های معدنی استفاده کنید. البته کمی باید هزینه کنید ولی ارزشش را دارد.

کاهش وزن

فواید نوشیدن آب

دومین مزیت از فواید نوشیدن آب به عنوان تنها نوشیدنی کمک به سوختن چربی ها و کاهش وزن است. با این روش شما ۳۰ درصد بیشتر به سوخت و ساز سلولی بدن تان کمک کرده اید. پس آب بیشتر یعنی خروج بیشتر چربی های ذخیره شده در بدن و وزن کم تر و تناسب اندامی که همیشه به دنبالش هستید.

کاهش قند خون

وقتی آب را به عنوان تنها نوشیدنی تان انتخاب کنید و نوشابه ها را کنار بگذارید شکر اضافی وارد بدن تان نمی شود. کالری کمتری دریافت می کند و در نتیجه قند خون تان پایین می آید.

کاهش فشارخون

هر چند در این مورد خیلی سریع فشار خون پایین نمی آید ولی بعد از چند روز که بدن از آب سیراب شد کاهش فشارخون را کاملا احساس می کنید. یادتان باشد ۹۲ درصد خون از آب تشکیل شده است. آب بیشتر یعنی اکسیژن رسانی بیشتر، یعنی رفع غلظت خون و از بین رفتن گرفتگی رگ های خونی.

افزایش قدرت مغز

۷۷ درصد مغز از آب تشکیل شده است. حالا دیگر می توانید حدس بزنید کم آب خوردن یا آب نخوردن چه بلایی به سر مغز می آورد. بجز سردرد ها که در نتیجه بی آبی بروز می کند، حافظه کوتاه مدت و تمرکز حواس تان را از دست می دهید.

وقتی آب می خورید درست مثل این است که یک لامپ نورانی را در مغز روشن کرده اید. با خوردن آب کارآیی مغزتان بین ۳۰ تا ۴۰ درصد بیشتر می شود.

زیبایی پوست و مو

فواید نوشیدن آب میتوان گفت که با نوشیدن آب بیشتر، سم ها و باکتری های مضر بیشتری از دستگاه گوارش خارج می شود، پوست و مو رطوبت لازم خود را پیدا می کند، آکنه برطرف می شود، حساسیت ها و آلرژی ها از بین می رود، خشکی پوست نخواهید داشت.

اگر بتوانید علاوه بر مصرف روزانه ۸ تا ۱۰ لیوان در روز گاهی مثلا یک یا دو روز در هفته فقط رژیم آب بگیرید یعنی فقط آب بنوشید تاثیرات مثبت آن را روز بعد مشاهده خواهید کرد.

ترک اعتیاد به سیگار و کافئین

اگر به سیگار یا کافئین اعتیاد دارید یکی از ساده ترین روش های ترک نوشیدن آب است. خوردن یک یا دو فنجان قهوه برای بدن فواید خوبی دارد. ولی بد نیست گاهی این وابستگی یکی دو فنجانی را هم از بین ببریم. اگر بیشتر از یک فنجان در طی روز قهوه می نوشید به کافئین اعتیاد دارید و باید هر چه زودتر با نوشیدن آب نسبت به ترک آن اقدام کنید.

احساس جوانی و سرشار از انرژی

آب کالری ندارد. به ماهیچه ها قدرت می دهد. با خوردن آب خستگی ناشی از کم آبی یا دهیدراته شدن بدن از بین می رود. اکسیژن بهتر به اعضای بدن می رسد. قلب خون را بهتر پمپاژ می کند. حتی وقتی ساعت ۲ بعدازظهر خواب تان می گیرد آب خنک بنوشید تا خمودگی از بین برود.

ماهیچه سازی

اگر خیلی اهل ورزش نیستید که باید باشید، باز هم خوردن آب باعث می شود ماهیچه های قوی تر و سالم تری داشته باشید. در صورتی که ورزش های هوازی انجام می دهید باید مقدار بیشتری آب بخورید. آب باعث می شود تا سلول ها حجیم شوند و مواد غذایی را بهتر به درون خود بکشانند. علاوه بر تغذیه بهتر سلول ها، نوشیدن آب باعث می شود هضم غذا، انتقال آن به اعضا مختلف بدن و جذب مواد مغذی در سلول های بدن بهتر صورت گیرد.

سلامت دندان ها

فواید نوشیدن آب

هر آشامیدنی غیر از آب معمولا اسیدی است که به مینای دندان صدمه می زند.  در صورتی که آب علاوه بر آن که برای دندان ها ضرری ندارد کمک می کند تا دهان بزاق بیشتری بسازد، دندان های تان استراحت و شروع به بازسازی خودشان کند.

صرفه جویی در هزینه ها

هر نوشیدنی از آب گران تر است. بنابراین با نوشیدن آب در هزینه های تان هم صرفه جویی می کنید. بد نیست مدتی وقتی هوس یک نوشیدنی غیر از آب کردید به جای آن که پول را به فروشنده بدهید، آن را در یک قلک بیندازید.

این مایع ارزان، در دسترس و پر خاصیت را با یک برنامه ۱۴ روزه و با خوردن ۸ تا ۱۰ لیوان در روز ( و اگر بیشتر بخورید چه بهتر) شروع کنید تا ببینید چه قدر بدن تان تغییر می کند.

چرا از جمعه همین هفته شروع نکنید.

 

به کانال تلگرام نت نوشت بپیوندید به صفحه اینستاگرام نت نوشت بپیوندید
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =

برو بالا