فواید پریدن
اخبار پزشکی

بپرید! پریدن برای بدنتان فواید بی نظیری دارد که باور نمی کنید

اگر می خواهید کمی به دوران کودکی برگردید و شادابی و سلامتی آن روز ها را داشته باشید کافیست فقط کمی تمرین ترامپولین یا همان بپر بپر انجام دهید تا کلی مزایا و شادابی را در بدن خود پیدا کنید.

از فواید پریدن برای بدن چه می دانید؟

دوران کودکی یکی از بهترین مراحل زندگی است که با سلامتی، شادابی و چالاکی همراه است. بسیاری از جنب و جوش هایی که در این دوران وجود دارد، می تواند دلیل بزرگ سلامتی باشد. ترامپولین یکی از رشته های ورزشی است که زیر شاخه ژیمناستیک محسوب می شود. این ورزش که به کمک یک تخت فنری یا صفحه ترامپولین انجام می شود از ورزش های بسیار سودمند است.

ترامپولین یکی از همان تمرینات است که در دوران کودکی هر شخصی به راحتی انجام می داده و با بالا رفتن سن به دست فراموشی سپرده شده است. ترامپولین یا بپربپر برای چند عضو بدن بسیار مفید است و مزایای بسیاری برای سلامتی دارد.

این ورزش سرگرم کننده را انجام دهید تا به سلامتی و شادابی همان دوران بازگردید.

مفاصل سالم

فواید پریدن

در ورزش ترامپولین مفاصل خیلی جزئی تحت فشار هستند. شاید بتوان گفت این فشار از هر رشته ورزشی دیگر کمتر است. در حالت پرش، ضربات توسط فنر ها جذب شده و مفاصل به صورت رها و آزاد قرار می گیرند. حتی زمانی که به سمت بالا پرتاب می شوید فشار وزن در پاها متمرکز نخواهد شد و آسیبی به پاها نمی رسد. بپر بپر بر روی صفحه ترامپولین تمامی فشار ها را پخش می کند.

سلامتی قلب و عروق

پریدن به سمت بالا یک ورزش هوازی است که قلب را به خوبی تقویت می کند و سبب جذب اکسیژن زیادی می شود. تغییرات گرانشی که در حالت پرش ایجاد می شود اکسیژن بیشتری را به ریه ها وارد می کند  و این کار سبب تقویت سلول های بدن خواهد شد.

زمانی که شما اکسیژن بالایی را جذب می کنید قلب بیشتر و بهتر کار می کند و در حقیقت با بپربپر قلب و عروق، سالم تر عمل می کنند.

بهبود عملکرد سیستم ایمنی

فواید پریدن

تمرین ترامپولین می تواند گردش خون در غدد لنفاوی را افزایش دهد و سبب تقویت سیستم ایمنی بدن شود. در هنگام پرش به دلیل تغییرات کشش گرانشی، سیستم غدد لنفاوی در دفع سموم به صورت موثر تر عمل می کنند.

هنگامی که شما از زمین فاصله می گیرید، دریچه های لنفاوی باز شده و هنگامی که فرود می آیید نیروی G سبب تخلیه این دریچه ها می شود و این به شما کمک می کند تا با گردش خون و سم زدایی صحیح سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید.

حفظ تعادل

طی مطالعاتی که از سوی کتابخانه ملی ایالات متحده منتشر شده است ورزش ترامپولین می تواند به افزایش سطح تعادل در بدن کمک کند.

این ورزش می تواند خطر سقوط و عدم تعادل در سالمندان را کاهش دهد. طبق این مطالعه پس از ۱۲ هفته تمرین،  بهبود قابل ملاحظه ای در تعادل ظاهری زنان سالمند مشاهده شد.

محققان نتیجه گیری کردند که ورزش با ترامپولین محدودیت های حرکتی ناشی از کهولت سن را تا حد زیادی از بین می برد.

ایجاد قدرت فیزیکی

ورزش های بسیاری هستند که رشد عضلانی و قدرت فیزیکی را افزایش می دهند. پرش به کمک ترامپولین قدرت عضلات را  تقویت می کند. و همچنین این ورزش می تواند از آسیب هایی که به این نواحی وارد می شود پیشگیری کند.

 

به یاد دوران کودکی خود این ورزش را باز هم انجام دهید تا سلامتی بسیاری از اعضای بدنتان را شاهد باشید.

 

به کانال تلگرام نت نوشت بپیوندید به صفحه اینستاگرام نت نوشت بپیوندید
۱ دیدگاه

یک دیدگاه

  1. مهرداد

    ۱۶ مهر ۱۳۹۶ at ۱۵:۲۰

    کلا هر فعالیتی که باعث بشه بدن به حرکت وا داشته بشه مفیده.

    0

پاسخی بگذاید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − نوزده =

برو بالا