افزایش وزن میانسالی
زندگی و سلامت

با این روش ها با افزایش وزن میانسالی مبارزه کنید و همواره تناسب اندام داشته باشید

افزایش وزن میانسالی برای همه اتفاق خواهد افتاد. خیلی ها با بالارفتن سن این اتفاق را تجربه خواهند کرد. دلیل آن هم کاهش سوخت و ساز سلولی از یک طرف و  فعالیت های بدنی کمتر از طرف دیگر است. ولی با رعایت رژیم غذایی مناسب و فعالیت های ذهنی و جسمی می توانید کاری کنید هم احساس جوانی کنید هم جوان تر به نظر برسید. در واقع در دوران میان سالی حالا به هر دلیلی مثل بازنشستگی،  مستقل شدن فرزندان  و … شخص وقت بیشتر و آزادتری دارد که می تواند به بهترین شکل از آن استفاده کند.

امروز نت نوشت به شما می گوید که چگونه با راه های ساده افزایش وزن ناشی از افزایش سن را مهار کنید.

۱- فعالیت بدنی

یکی از روش های مقابله با کاهش سوخت و ساز سلولی ناشی از بالا رفتن سن که منجر به افزایش وزن میانسالی می شود فعالیت بدنی است. تمرین های ورزشی منظم چند مزیت دارد: وزن تان بالا نمی رود، ماهیچه ها و مفاصل تان قوی می ماند، و حتما از نظر روحی هم احساس بهتری دارید. لازم نیست حتما در یک کلاس ورزش ثبت نام کنید. اگر امکانش را ندارید با روش های زیر مانع  از افزایش وزن تان شوید.

  • برای بالارفتن به طبقات دیگر به جای آسانسور از پله استفاده کنید
  • کمتر از اتومبیل شخصی تان استفاده کنید
  • یک برنامه پیاده روی منظم برای خودتان بگذارید
  • فعالیت ذهنی داشته باشیدافزایش وزن میانسالی

برای جلوگیری از کاهش حافظه در میانسالی، حتما ذهن تان را فعال نگه دارید.

  • مطالعه کنید
  • جدول حل کنید
  • پازل درست کنید
  • شعر حفظ کنید
  • حرفه یا هنر جدیدی یاد بگیرید
  • برنامه هایی را که قبلا آرزوی اش را داشتید ولی وقت نداشتید عملی کنید مانند یادگیری یک زبان جدید

چک آپ سلامتی

افزایش وزن میانسالی

با یک آزمایش کامل که می تواند سالی یک یا دو بار انجام گیرد سلامتی خود را چک کنید. از پزشکتان بخواهید این آزمایش ها را برای شما بنویسد. مطمئن باشید با کمال میل می پذیرد. به این ترتیب با کوچک ترین نشانه از هر نوع بیماری را به سرعت می توانید مداوا کنید.

غذاهای سالم

افزایش وزن میانسالی

از آن جا که میانسالی مثل بقیه دوران های زندگی تغذیه خاص خود را دارد، استفاده بیشتر از سبزیجات، میوه ها، غذاهای پخته و حذف شکر و فست فود و سرخ کردنی ها و کم کردن نمک کمک زیادی به روند کند شدن پیری می کند. سبزیجات حاوی فلاوونوئید (Flavonoid) مثل انواع توت، چای، سیب، پیاز و کلم بروکلی را بیشتر در برنامه غذایی تان بگنجانید.

همین الان شروع کنید

هیچ وقت فکر نکنید دیگر برای من دیر است. اتفاقا میانسالی زمان خوبی است که بیشتر به خودتان اهمیت بدهید. در این سن معمولا زمان بیشتری برای خودتان دارید. لطفا خودتان را دوست داشته باشید و از امروز و همین لحظه که این مقاله را می خوانید شروع کنید.

منابع

Bright Side
Alzheimer’s Association
CNN

به کانال تلگرام نت نوشت بپیوندید به صفحه اینستاگرام نت نوشت بپیوندید
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =

برو بالا