حقایقی جالب راجع به غذاهایی که میخوریم!؛ خیلی از تصورات ما درست نیستند!
زندگی و سلامت

تصورات غلط ما راجع به غذاهایی که میخوریم! «قسمت دوم»

در مطلب قبل بسیاری از تصورات رایج ولی اشتباه در مورد مواد مصرفی مان را توضیح دادیم.

همه ما رژیم و عادات غذایی خاصی داریم. اما نکات خیلی ساده ای راجع به غذاها و مواد غذایی وجود دارد که شاید خیلی از ما نمی دانیم و اگر هم می دانیم با یک یادآوری می توانیم رژیم سالم تری داشته باشیم. در اینجا چندین نکته ساده ولی ضروری را در مورد سالم تر کردن رژیم غذایی تان خواهیم گفت.

potatoes

سیب زمینی سفید مفید است

سیب زمینی سفید برخلاف تصورات رایج ماده ای بسیار مفید و سرشار از فیبر و مواد مغذی است و تنها مطلبی که راجع به آن باید رعایت کرد اندازه و نحوه پخت و پز آن است. سیب زمینی سفید مانند نان سفید و برنج سفید تصفیه شده نمی باشد بلکه سرشار از ویتامین B6 و C و کاملا فراوری نشده است.

food_label_fat

برای کاهش وزن فقط مصرف غذاهای بدون چربی کافی نیست

حقیقت این است که امروزه در هر فروشگاهی انواع بستنی ها و غذاهای بدون چربی موجود است. اما برای کاهش وزن فقط مصرف اینگونه غذاها کافی نیست. اگر تمام مواد غذایی بدون چربی در جهان را هم میل کنید ولی کالری مصرفی تان را کم نکنید کاهش وزن نخواهید داشت. از طرفی بسیاری از فراورده های بدون چربی بسیار مضر و فراوری شده هستند و اصلا نباید مصرف شوند.

حقایقی جالب راجع به غذاهایی که میخوریم!؛ خیلی از تصورات ما درست نیستند!

برای کاهش وزن علاوه بر کاهش کالری مصرفی باید مواد مغذی مصرف کنید

تصور نکنید که فقط کالری مصرفی تان مهم است بلکه آنچه که مصرف می کنید نیز بسیار مهم است. به طور مثال اگر یک شکلات ۴۰۰ کالری برای نهار مصرف کنید در طول روز احساس گرسنگی خواهید کرد و مجبور به خوردن غذای دیگری هستید. در حالی که اگر یک سالاد با همان کالری که سرشار از فیبر و مواد مغذی است نهار مصرفی شما باشد علاوه بر تامین مواد معدنی و ویتامین ها، بدن شما دیگر در طول روز احساس گرسنگی نخواهد کرد. از طرفی احتمال بروز بیماری هایی نظیر پوکی استخوان و دیایت و کلسترول بالا کاهش می یابد.

banana_peeled

موز یک ماده غذایی عالی به عنوان میان وعده است

خیلی ها معتقدند که موز پر از قند است و موجب اضافه وزن می شود. این تصور نادرست است. یک موز متوسط حاوی ۰ گرم جربی، ۳ گرم فیبر، ۱۰۵ کالری و ۲۷ گرم کربوهیدرات است. این ماده غذایی بسیار مغذی تر از خیلی میان وعده های مصنوعی است که حتی برای بیماران دیابتی که نیاز به محدود کردن کربوهیدرات مصرفی دارند نیز مفید است. موز کمی بیشتر از پرتقال و سیب کربوهیدرات دارد ولی این نیز به این معنا نیست که می توان آن ها را نیز تا حد نامحدود مصرف کرد.

stress_eater

علاوه بر کم خوری آرام خوردن غذا نیز مهم است

زمانی که شما آرام غذایتان را می جوید مغزتان فرصت این را پیدا می کنید تا فرمان سیری را صادر کند. وقتی شما غذایتان را خوب بجوید علاوه بر این که از پرخوری به علت دریافت پیام سیری جلوگیری می کنید، از مشکلات گوارشی نیز مصون خواهید ماند.

استرس در هنگام غذا خوردن موجب پرخوری می شود.

celery)

در خوردن هیچ ماده غذایی افراط نکنید

برخی غذاها مانند سبزیجات درست است که کالری پایین و فیبر بالایی دارند اما افراط د رخوردن آن ها نیز ممکن است موجب اضافه وزن شود. بنابراین اگر به طور مثال آب کرفس می نوشید ان را جز کالری روزانه تان حساب کنید و فکر نکنید که این میزان آب کرفس فقط کالری می سوزاند.

به کانال تلگرام نت نوشت بپیوندید به صفحه اینستاگرام نت نوشت بپیوندید
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 15 =

برو بالا