ویژگی فروشنده خوب
موفقیت

یک فروشنده خوب چه ویژگی هایی دارد! راهنمای برخورد صحیح با مشتری برای همه اصناف «بخش اول»

فروشندگی اگر یک علم نباشد ،یک مهارت است.

خیلی واضح است که با تنوع کالا و حجم رقیبان در عرضه کالا و خدمات اهمیت یادگیری این مهارت ها بیشتر می شود. با یادگیری تکنیک های فروش، می توانید بسیاری از مشتری های بالقوه خود را به مشتریان بالفعل تبدیل کنید.

ممکن است در برخورد اولیه معامله ای صورت نگیرد اما شما با دانستن رفتار حرفه ای فروشندگی، تعیین می کنید که مشتری بار دیگر شما را برای انتخاب کالای مورد نیازش انتخاب کند یا رقیبانتان را؟

در این مقاله منظور ما از فروش فقط کالا نیست بلکه هر نوع کار خدماتی که انجام می دهید به منزله نوعی فروشندگی است، که با به کار بردن نکات زیر در حوزه کاری خود می توانید موفق تر عمل کنید.

۱- خدمت رسانی

هر فروشنده برای اینکه موفق باشد باید قبل از هر چیز خود را به سان فردی ببیند که محلی را راه اندازی کرده تا مردم با کالا و خدمات وی آشنا شوند. این نکته خیلی مهم است که مشتری نپندارد که قصد شما تنها فروش و سود خودتان است. در این صورت به هیچ وجه به شما اعتماد نخواهد کرد.به هنگام ورود و خروج مشتری ها صرف نظر از صورت گرفتن معامله با احترام برخورد کنید.

از کالاهای رقیب و هم صنفی های رقیب خود به هیچ وحه بد گویی نکنید.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید: ۱۱ جایگاه شغل پردرآمد در برترین شرکت‌های آمریکایی

۲- گوش کردن

گوش کردن یکی از مهم ترین ارکان فروش است. بسیاری از فروشنده ها در هنگام ورود مشتری مشغول بازی با تلفن همراه، مرتب کردن قفسه ها و… هستند. هر مشتری به منزله کل فعالیت تجاری شماست، پس یادتان باشد که توجه و احترام مشتری را به راحتی از دست ندهید. توجه و تمرکز خود را به صورت کامل در اختیار مشتری قرار دهید، حتی اگر در برخورد اول معامله ای صورت نگیرد، شما به عنوان فروشنده مودبی که می تواند از شما برای خرید کالای مورد نیازش اطلاعات کسب کند، در اولویت قرار می گیرید.

۳- تمرکز داشتن

بسیاری از فروشنده ها وقتی در حال پایان یک معامله با یکی از مشتری هایشان هستند، آن قدر با وی گرم می گیرند که ورود و خروج بقیه مشتری ها را متوجه نمی شوند. با این کار شما هم به خریداری که با وی مشغول صحبت هستید، هم خریدار جدید دو پیام را منتقل می کنید. اول این که احترامی برای مشتری های خود قائل نیستید و در ثانی تنها در پی فروش کالای خود هستید.

به هنگام مشتری تازه یک نگاه کوچک، لبخند، خوش آمد ساده و در اختیار دادن کاتالوگ اجناس فروشتان می تواند کافی باشد.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید: موفقیت را تجربه کنید؛ ۶ راه برای استفاده بهتر از اوقات فراغت

۴ – احترام گذاشتن

هیچ وقت مشتری های خود را به صرف ندانستن موضوعی مورد تمسخر قرار ندهید. گاهی اوقات ما با فروشندگانی برخورد داشته ایم که بعد از خروج مشتری وی را مورد تمسخر قرار می دهد. مسلما هیچ فردی احساس خوشایندی ازین کار نخواهد داشت. به همه مشتری هایتان اعم از پیر، جوان، کودک، بزرگسال، فقیر و پولدار احترام بگذارید. تنها در این صورت است که می توانید احترام و اعتماد مشتری ها را به خود جلب کنید.

مکان تجاری شما بیشتر از آنکه برای شما باشد متعلق به مشتری های شماست، زیرا آن ها هستند که موجب رونق تجارت و کسب شما می شوند. به وقت مشتری های خود احترام بگذارید و برای هر کار دیگری غیر از فروش، اعم از ترک محیط، جواب دادن به تلفن و … از مشتری اجازه بگیرید و در سریع ترین زمان ممکن به کار اصلی خود یعنی فروش برگردید.

بزودی با بخش دوم این مطلب و ذکر ادامه این لیست در خدمت شما خواهیم بود.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید: راهکار هایی برای کارآفرینان؛ حقایقی جالب از موفقیت در کار و کارآفرینی

به کانال تلگرام نت نوشت بپیوندید به صفحه اینستاگرام نت نوشت بپیوندید
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + شانزده =

برو بالا