چگونه چاق نشویم؟
زندگی و سلامت

هم غذای مورد علاقه تان را بخورید هم چاق نشوید؛ چگونه چاق نشویم؟

چگونه چاق نشویم؟

با رعایت این نکته های ساده ولی کاربردی بدون ترس از چاقی غذا بخورید!

احتمالا شما هم تجربه کرده اید وقتی رژیم سفت و سختی گرفته اید، همکار یا دوستی خوراکی مورد علاقه تان را به شما تعارف می کند. خوب نمی توان مقاومت کرد. ولی متخصصان تغذیه می گویند می توانید بدون استرس کمی از رژیم تان را ندید بگیرید به شرطی که تعادل در رژیم غذایی را رعایت کنید.

خبرهای خوب امروز نت نوشت چیست؟

نکته هایی که هم غذا های دوست داشتنی تان را بخورید هم رژیم تان را حفظ کنید.

رژیم متعادل چیست؟

یعنی درست مثل یک ترازو عمل کنیم. این را جسیکا کراندال (Jessica Crandall) سخنگوی موسسه تغذیه و رژیم های غذایی (Academy of Nutrition and Dietetics)می گوید. او اعتقاد دارد برای غذاهای پرکالری، دسرها، چیپس و نوشیدنی های مورد علاقه تان کافی است فقط ۱۵۰ کالری مصرف کنید.

غذای خاصی باعث می شود رژیم تان را رعایت نکنید

اول به این نکته توجه کنید کل غذاهایی که در طی روز یا یک هفته می خورید مهم است نه یک غذای خاص. پس یک رژیم متعادل یعنی سعی کنید غذاهای پرکالری حاوی شکر را فقط گاهی میل کنید. مثل وقتی با دوستان به گردش رفته اید و البته هر بار فقط یک تکه کوچک بخورید و در طول هفته رژیم تان را کامل رعایت کنید.

غذاهای هر روز و غذاهای تفریحی

غذاهای حاوی شکر، نمک و چربی مثل بیسکویت، کلوچه، ماکارونی یا پاستا و پیتزا را فقط یک بار در هفته یا ماه میل کنید. اگر غذاهای هر روز شما پر از سبزیجات، میوه ها، پروتئین، غلات کامل و چربی های مفید است برای یک وعده پرکالری از غذای مورد علاقه تان آن هم به میزان کم جای نگرانی نیست. بخصوص اگر رژیم تان را در طول هفته رعایت می کنید خوب است گاهی در کنار دوستان به خودتان جایزه ای بدهید مثل یک تکه کوچک کیک، یک یا دو تکه پیتزا.

یک وعده غذای تان را هم متعادل کنید

ظرف غذای تان را به چهار قسمت تقسیم کنید. دو قسمت آن را با سالاد، نصف دیگر را با یک قسمت پروتئین و یک قسمت کربوهیدرات هر کدام به اندازه یک کف دست پر کنید. البته حتما کربوهیدرات های تان را از نوع غلات کامل انتخاب کنید.

نظرشما چیست؟

در حال حاضر رژیم غذایی سالم دغدغه همه افراد در همه جوامع است. شرکت بزرگی مثل مارس (Mars) که حداقل شکلات هایش طرفداران زیادی دارد کار بسیار جالبی انجام داده است و روی بعضی از بسته های تولیدی خود می نویسد  “استفاده روزانه” یا ” جایزه”. به این ترتیب شخصی که رژیم دارد و هوس یک میان وعده خوشمزه پرکالری می کند بدون عذاب وجدان می تواند یکی از این بسته ها را انتخاب و میل کند.

از همین امروز شروع کنید کل برنامه هفتگی رژیم تان را در نظر بگیرید و فقط یک بار به خود جایزه بدهید.

 

 

 

به کانال تلگرام نت نوشت بپیوندید به صفحه اینستاگرام نت نوشت بپیوندید
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =

برو بالا