درمان های خانگی فشارخون
دانستنی‌های سلامتی

کاهش فشارخون با ۴ درمان کننده خانگی موثر و فوق‌العاده

در جهان تقریبا از هر سه نفر یک نفر به بیماری فشارخون مبتلا است. وراثت، اعتیاد به سیگارو الکل، افزایش وزن و چاقی، استرس، و مصرف زیاد نمک از جمله عوامل بروز این بیماری هستند

 کاهش فشارخون با ۴ درمان کننده خانگی

در جهان تقریبا از هر سه نفر یک نفر به بیماری فشارخون مبتلا است. وراثت، اعتیاد به سیگارو الکل، افزایش وزن و چاقی، استرس، و مصرف زیاد نمک از جمله عوامل بروز این بیماری است. به دلیل تاثیرات مخرب فشارخون برقلب، و خطر بیشتر سکته های قلبی و مغزی در بیشتر موارد پزشک ناچار است علاوه بر تاکید بر رژیم غذایی، دارو هم تجویز کند.

چه به فشارخون مبتلا باشید چه نباشید بهتر است با درمان های خانگی امروز نت نوشت این بیماری را مهار و از صدماتی که به عضو مهمی مثل قلب می زند جلوگیری کنید. هدف از این راهکارهای ساده خانگی کاهش فشارخون است تا در صورت ابتلا به آن و استفاده از دارو بتوانید تحت نظر پزشک دارو را کم یا قطع کنید.

رژیم مدیترانه ای

این رژیم بهترین رژیم غذایی برای افراد مبتلا به فشارخون است. این رژیم سرشار از انواع میوه، سبزیجات و غذاهای حاوی امگا۳ است. از گندم کمتر در آن استفاده می شود. روغن زیتون و دانه و روغن کنجد پایه اصلی این رژیم محسوب می شود که فشارخون را کاهش می دهد. این رژیم پیش از این طی مقاله مفصلی در نت نوشت ارائه شده است که با دنبال کردن لینک رژیم مدیترانه ای می توانید به آن دسترسی داشته باشید.

پتاسیم

تحقیقات نشان داده است افرادی که فشارخون دارند با خوردن موادغذایی حاوی پتاسیم تاثیرات منفی تجمع سدیم یا نمک در بدن شان از بین رفته فشارخون شان کاهش می یابد.

میوه هایی مثل موز، آب نارگیل ، آواکادو، طالبی و گرمک و سبزیجاتی مثل سیب زمینی و اسفناج را طوری در برنامه غذایی تان بگذارید که هر روز حداقل یکی دوتا از آن ها را میل کنید.

منیزیوم

منیزیوم مواد معدنی است که به دلیل آرامش بخشیدن به رگ های خونی به سرعت باعث پایین آمدن فشار خون می شود. اسفناج، تخمه کدو، بادام و لوبیا از جمله مواد غذایی حاوی منیزیوم است. از این مواد بیشتر در برنامه غذایی تان بگنجانید.

می توانید از مکمل های دارویی پس از مشورت با پزشک تان نیز استفاده کنید.

Q10 بیشتر

کوآنزیمی به نام کیوتن Q10 از آنتی اکسیدان های بسیار مفید برای افراد مبتلا به فشارخون محسوب می شود. حتی اگر برای کنترل فشارخون از دارو استفاده کنید حتما تحت نظر پزشک تان از این مکمل دارویی استفاده کنید تا تاثیر داروهای کاهش دهنده فشارخون بیشتر و بهتر شود.

چه غذایی برای افراد مبتلا به فشارخون خوب است؟

  • تا می توانید از غذاهای حاوی فیبر مثل انواع میوه و سبزی و دانه های روغنی بیشتر استفاده و از غذاهای فرآوری شده دوری کنید.
  • نمک را به طورکلی از برنامه غذایی تان کم کنید. چون بیشتر غذاها خودشان کمی سدیم یا نمک دارند. اگر برای تان مشکل است میزان نمک را به حداقل برسانید و در صورت امکان از نمک صورتی هیمالیایی استفاده کنید. از سرکه، آب لیموترش تازه و آب غوره هم می توانید به جای نمک استفاده کنید. ولی آب غوره را یا خودتان تهیه کنید یا از جایی فراهم کنید که در آن نمک استفاده نشده باشد.
  • با موز، اسفناج، طالبی و گرمک و آواکادو پتاسیم بیشتری بخورید.
  • از غذاهای حاوی امگا۳ یا کپسول های مکمل آن استفاده کنید.
  • شکلات تلخ به دلیل داشتن ترکیباتی مثل فنول Phenols بخوبی فشارخون را پایین می آورد. هر روز حداقل یک قطعه کوچک میل کنید.
  • سیر را فراموش نکنید. سیر به دلیل خاصیت رقیق کنندگی خون مانع از بسته شدن رگ های خونی می شود و فشارخون را به خوبی پایین می آورد.
  • اسفناج از سبزی هایی است که برای کاهش فشارخون زیاد باید استفاده کنید. وقتی فصل اسفناج است تا می توانید هر روز آن را به صورت خام یا پخته میل کنید.
  • تخمه آفتاب گردان خام هم به دلیل داشتن اسیدهای چرب مفید، پتاسیم و منیزیوم جزو میان وعده هایی است که به راحتی می توانید از آن استفاده کنید. می توانید مقداری از آن را روی سالادتان بریزید.
  • گوجه فرنگی به دلیل داشتن پتاسیم، کلسیم و ویتامین های A، C و E و لیکوپین Lycopene کاهنده پرفشاری خون است.
  • کلم بروکلی پر است از کرومیوم و پتاسیوم که هر دو باعث منظم شدن سطح قند خون و کنترل وزن می شود. اگر چاق هستید باید وزن خود را پایین بیاورید.
  • گرمک و طالبی نیز غنی از پتاسیم است. ماده معدنی که موجب ثابت شدن و کاهش فشارخون و داشتن یک قلب سالم می شود.

منابع:
۱٫ CDC
۲٫ Wed MD
۳٫ One Medical
۴٫ Blood Pressure UK
۵٫ Live Science
۶٫ University of Maryland Medical Center
۷٫ Science Daily
۸٫ NDTV

به کانال تلگرام نت نوشت بپیوندید به صفحه اینستاگرام نت نوشت بپیوندید
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =

برو بالا