کاهش وزن سریع در یک هفته
زندگی و سلامت

کاهش وزن سریع در یک هفته با یک روش آسان؛ هر روز یک کیلو وزن کم کنید

هر چند کاهش وزن تدریجی معمولا بهتر است اما کاهش وزن سریع در یک هفته هم امکان پذیر است. شاید شما هم به دلایلی دلتان بخواهد خیلی سریع ۵ کیلو کم کنید. مثلا طی یک هفته. بد نیست یادی از مثل ایرانی قدیمی بکنیم که هر کسی دکتر خودش است.  در این روش باید شناخت خوبی از بدن تان داشته باشید. این که بدانید با چه خوراکی هایی افزایش وزن پیدا می کنید یا این که چه فعالیت هایی باعث می شود وزن تان کاهش پیدا کند.

در مقاله امروز نت نوشت تجربه های شخصی چند نفر در رابطه با کاهش وزن فوری را بررسی می کنیم.

کاهش وزن سریع در یک هفته ؛ افراد از تجربه شان می گویند

دیوید ایزاکسن (David Isaacsen)  با ۱۲۰ کیلو وزنش را به ۹۵ کیلو رساند. موفقیتش را مدیون تغییر سبک غذا خوردنش می داند.  او با وجود آن که هر روز گوشت غذای اصلی اش بوده و اعتقاد داشته گیاه خواری باعث ضعف و بی حالی می شود پس از تصمیم به کاهش وزن گوشت و اسنک ها را به طور کلی از برنامه غذایی اش حذف و فقط گیاه خواری کرد. به قول خودش حالا فهمیده گیاهان هم می توانند منبع خوبی برای تامین پروتئین بدن باشند.

دیوید میگوید: ورزش نمی کردم. کالری هایم را هم نمی شمردم. حواسم به کربوهیدرات و پروتئین هم نبود. فقط تا می توانستم غذاهای گیاهی خوردم. گوشت، لبنیات و غذاهای فرآوری شده را کلا کنار گذاشتم و در عرض یک هفته ۵ کیلو کم کردم. حالا آن قدر وزن کم کرده که بتواند روزی ۱۰۰ تا شنا برود، و در آزمایش خونش هم خبری از چربی نباشد.  آن قدر از روش خود راضی است که چالش بعدی  اش کم کردن ۲۵ کیلوی دیگر با همین روش طی سه ماه آینده است.

اریک شوماخر (Eric Schumacher) بازیگر و کارگردان از افراد دیگری است که با روش خود وزنش را بخوبی پایین آورده است. او برای بازی در فیلم سنگ قبر دونده (Tombstone Rashomon) ناچار بود نقش یک فرد معلول را بازی کند و باید به سرعت وزن می کرد. چون ورزشکار بود با ورزش های سنگین شروع کرد ولی بعد از دو روز به این نتیجه رسید که باید رژیم غذایی هم داشته باشد. تجربه اش را این طور در اختیارمان می گذارد که به محض شروع حذف کربوهیدرات ها و استفاده زیاد از سبزی و میوه ها توانست هر روز یک کیلو کم کند.

پاسکل براکو (Pasquale Brocco) همیشه پیاده روی می کند و روش او برای کاهش وزن از حدود ۱۵۰ کیلو وزن به ۷۰ کیلو جالب است. او می گوید فکر کنید برای رسیدن به هر تکه کوچک غذا مجبور باشید پیاده روی کنید. الان این کار را می کنم. سابق بر این چون پیاده روی می کردم در کنار غذاهای اصلی پرکالری انواع اسنک ها را می خوردم چون می دانستم با پیاده روی آن ها را می سوزانم. روش او حذف کلیه غذاهای ناسالم از برنامه غذایی اش و پیاده روی زیاد قبل از صرف غذاهای اصلی است.

رنه جونز(Rene Jones) فرد دیگری و عاشق شیرینی است. خودش معتقد است به شکر معتاد بود. همین باعث می شد تا نتواند وزن کم کند. مثل بیشتر افراد معتاد به شکر او هم معتقد است هر چه بیشتر مواد غذایی شیرین بخورید باز هم بیشتر دوست دارید شیرینی بخورید. او با حذف کامل تمام مواد غذایی و اسنک های شیرین از برنامه اش در طول یک هفته ۵ کیلو وزن کم کرد. حالا فقط یک روز در هفته شیرینی می خورد.

اسکات دوتی (Scott Deuty) از افرادی است که کلاس ورزشی ثبت نام  ولی هر بار به واسطه گرفتاری های کاری آن را تعطیل می کند. ولی وقتی وزنش به حدود ۱۲۰ کیلو رسید با جدیت ورزش را دنبال کرد. به جای رفتن به سالن ورزشی هر گاه برنامه کاری اش فشرده می شد ورزش را در هوای آزاد انجام می داد. او می گوید با این روش تنوع بیشتری هم به فعالیت های ورزشی ام دادم که در سالن ورزش امکانش نبود. یکی از کارهای جالب او پیاده روی کل ایالت کلورادو است.

کایرا ویلیامز (Kyra Williams) همیشه آرزو داشت مربی بدن سازی شخصی داشته باشد تا بتواند وزن ۸۵ کیلویی اش را به ۷۰  برساند. آرزویی که محقق نشد ولی با انجام ورزش های سنگین ماهیچه سازی و حذف اسنک ها از برنامه غذایی اش توانست به هدف خود یعنی تناسب اندام برسد. در واقع او از برنامه سوخت و ساز سلولی برای ماهیچه سازی استفاده کرده است. حالا خودش یک مربی بدن سازی است.

اگر از وزن تان راضی نیستید و می خواهید چند کیلویی حداقل در ابتدای راه سریع کم کنید حتما رژیم غذایی و فعالیت های تان را بررسی کنید. اگر یک غذای خاص پرکالری را بیشتر مصرف می کنید خوب است حداقل به مدت یک هفته آن را بسیار کم یا کلا از برنامه غذایی تان حذف کنید. و اگر ورزش می کنید جدی تر آن را ادامه دهید.

تجربیاتتان را با ما در میان بگذارید.

به کانال تلگرام نت نوشت بپیوندید به صفحه اینستاگرام نت نوشت بپیوندید
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

برو بالا