ویژگی فروشنده خوب
موفقیت

یک فروشنده خوب چه ویژگی هایی دارد! راهنمای برخورد صحیح با مشتری «بخش دوم»

همانطور که پیش از این گفتیم: در این مقاله منظور ما از فروش فقط کالا نیست بلکه هر نوع کار خدماتی که انجام می دهید به منزله نوعی فروشندگی است، که با به کار بردن نکات زیر در حوزه کاری خود می توانید موفق تر عمل کنید.

پیش از این در قسمت اول یک فروشنده خوب چه ویژگی هایی دارد! این بحث را آغاز کردیم و به مورادی نظیر خدمت رسان، گوش دادن، تمرکز داشتن و احترام گذاشتن اشاره شد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید

همانطور که پیش از این گفتیم: در این مقاله منظور ما از فروش فقط کالا نیست بلکه هر نوع کار خدماتی که انجام می دهید به منزله نوعی فروشندگی است، که با به کار بردن نکات زیر در حوزه کاری خود می توانید موفق تر عمل کنید.

۶- استفاده از زبان بدن

زبان بدن مبحث بسیار گسترده ای است که در فروش کمک زیادی به شما خواهد کرد. از جمله نکاتی که در زمان صحبت کرد مشتری حائز اهمیت می باشد طرز نگاه کردن شماست.

هیچ وقت مستقیما در چشمان مشتری زل نزنید. با این کار مشتری دستپاچه می شود و احساس ناامنی می کند و ممکن است بسیاری از صحبت های خود را فراموش کند. در ثانی این طرز نگاه کردن مخابره پیام تقلب و دروغگویی نیز می تواند باشد.

مشتری باید از طرز نگاه شما متانت و توجه را همزمان دریافت کند. گاهی به چشمان وی گاهی به لب ها گاهی به اجناس و… نگاه کنید.

خاراندن گوش، گذاشتن دست در جلوی دهان، بازی با یقه هم از دیگر علائم زبان بدن هستند که پیام تقلب را مخابره می کنند.

صحبت کردن با دستانی که به روی سینه قلاب شده اند، نشانگر نگرش بسته شما می تواند باشد.

دستان قلاب شده جلوی بدن گرفتن بازو با یک دست، از جمله علامت های زبان بدن هستند که نشانگر عدم اعتماد به نفس گوینده می باشند.

۷- ترغیب مشتری به پرسش

سوالات بسته ای که جواب آن ها با یک کلمه یا آری یا خیر است، از جمله سوالاتی است که به مشتری احساس شرمندگی می دهد.

با پرسیدن این گونه سوالات حتی اگر موفق به فروش کالا شوید، از آنجایی که مشتری موفق به خرید کالای مد نظر خود نشده است، احساسات منفی نسبت به خریدش پیدا میکند که این را به شما ربط می دهد. درنتیجه احتمال رجوع این مشتری در دفعات بعد به شما کاهش میابد.

به سوالات مشتری با روی باز پاسخ دهید و با پرسیدن سوالات باز پاسخ در انتخاب مشتری برای کالای مد نظرش کمک کنید.

منظور از سوالات باز پاسخ سوالاتی است که جواب آن ها یک کلمه ای نیست. سوالاتی نظیر چه کیفیتی مد نظر شماست؟ چه نوع رنگ هایی را ترجیح می دهید؟

۸- گرفتن اطلاعات مشتری ها

این کار ساده باعث می شود، بسیاری از کسانی که به طور گذری و اتفاقی به شما رجوع می کنند به مشتری های بالفعل شما تبدیل شوند. با پیشرفت وسایل ارتباطی این کار هزینه کمی برای شما خواهد داشت اما نتایج درخشانی در پی دارد.

برای مثال فرض کنید، کالایی را که یک مشتری می خواهد، در لیست اجناس شما نیست. می توانید با احترام بگویید: “در حال حاضر کالای مورد نظر شما را نداریم، اما شما اگر مایل باشید می توانید نام و شماره تلفن خود را در این دفتر یادداشت کنید تا در جریان تخفیف های ویژه ما و اجناس جدید قرار بگیرید.”

بعد از مدتی مشتری مکان تجاری شما را فراموش می کند و شما با پیام های خود نام مکان تجاریتان را دوباره در ذهن مشتری ثبت می کنید.

حتی می توانید با ثبت تاریخ تولد مشتری های خود و فرستادن پیام تبریک تولد یا ارائه تخفیف ویژه مخصوص روز تولدشان، حس صمیمیت را به مشتری های خود بدهید.

به کانال تلگرام نت نوشت بپیوندید به صفحه اینستاگرام نت نوشت بپیوندید
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =

برو بالا