فیزیوتراپی
دانستنی‌های سلامتی

۷ حرکت موثر فیزیوتراپی برای رفع همیشگی کمردرد+ویدیو

هسته مرکزی بدن شامل عضلات ستون مهره ها است که تقریبا تمام استخوان ها و عضلات اصلی بدن به آن وابسته است. به همین دلیل تقویت آن باعث تعادل، تناسب اندام و رفع دردهای کمر، شانه و گردن می شود. وقتی هسته مرکزی بدن تقویت شود حتی ماهیچه های شکم نیز تقویت و از حالت افتادگی خارج می شوند.
امروز با ۷ حرکت فیزیوتراپی در نت نوشت می توانید هسته مرکزی بدن تان را قوی کنید و از دردهای ستون مهره رهایی یابید.

هسته مرکزی بدن شامل عضلات ستون مهره ها است که تقریبا تمام استخوان ها و عضلات اصلی بدن به آن وابسته است. به همین دلیل تقویت آن باعث تعادل، تناسب اندام و رفع دردهای کمر، شانه و گردن می شود. وقتی هسته مرکزی بدن تقویت شود حتی ماهیچه های شکم نیز تقویت و از حالت افتادگی خارج می شوند. امروز با ۷ حرکت فیزیوتراپی در نت نوشت می توانید هسته مرکزی بدن تان را قوی کنید و از دردهای ستون مهره رهایی یابید. برای این حرکات نیاز به یک توپ و یک بالشتک پلاستیکی دارید که به راحتی می توانید از فروشگاه های ورزشی تهیه کنید.

حرکت پل با دستان در کنار بدن

به پشت دراز بکشید. زانوهای تان را خم کنید. کف پاها را روی بالشتک کوچک بگذارید. حالا باسن را از روی زمین بلند کنید تا یک پل درست شود. بازوها در دو طرف روی زمین است و تعادل تان حفظ می شود.

پای سمت راست تان را به طرف سینه بکشید. و در زاویه ۹۰ درجه نگه دارید. حتما باید باسن از زمین جدا باشد. پای چپ هم روی بالش در حال استراحت است. حالا پای  راست را به آرامی روی بالشتک برگردانید. بعد همین حرکت را برای پای چپ انجام دهید.

حرکت پل با دستان باز

درست مثل حرکت قبل عمل می کنید. فقط دستان تان به جای آن که کنار بدن روی زمین باشد بالا در زاویه ۹۰ درجه با بدن قرار می گیرد. وقتی زانوی تان را به طرف سینه می برید دست مخالف تان را از روی زمین بردارید و بالای سرتان ببرید.

کشش پایین تنه

روی توپ به شکم دراز بکشید. پنجه پاها و کف هر دو دستتان روی زمین است تا تعادل خود را حفظ کنید.  حالا به آرامی یکی از پاها را برخلاف جاذبه زمین از زمین بلند کنید. پا نباید خم شود. اگر توپ نداشتید این حرکت را انجام ندهید.

کشش پایین تنه همراه با حرکت دست

درست مثل حرکت قبل روی توپ قرار بگیرید. این بار با کشش پاها، دست مخالف را بلند کنید و به طرف جلو بکشید.

ضربه پا به طرف شکم

در این حرکت روی یک تشک به پشت دراز بکشید و پاها را خم کنید. دست ها را در کنار بدن قرار دهید. ابتدا پای راست را به طرف شکم خم کنید تا کاملا کشش را در کمر، ران و شکم حس کنید. بعد با پای چپ این حرکت را انجام دهید.

ضربه پا به طرف شکم همراه با حرکت دست ها

درست مثل حرکت قبل عمل کنید. با این تفاوت که این بار دست ها را به طرف بالا گرفته اید. دوباره حرکات پا را انجام دهید. در صورتی که دست های تان خسته شد گاهی آن ها را می توانید پایین بیاورید.

اگر بتوانید روزهای اول یکی از افراد خانواده یا دوستی کمک تان کند بهتر است. اگر توپ نداشتید یا تنها بودید می توانید به جای بالشتک پلاستیکی از یک کوسن استفاده کنید و حرکات با توپ را ساده روی زمین انجام دهید. هر حرکت را باید ۱۰ بار پشت سرهم انجام دهید.

با انجام این حرکات سه بار در هفته چنان عضلات هسته مرکزی بدن تقویت می شود که دیگر از کمردرد خبری نخواهد بود.

ویدیو را در کانال نت نوشت به آدرس https://t.me/netnevesht میتوانید مشاهده کنید.

به کانال تلگرام نت نوشت بپیوندید به صفحه اینستاگرام نت نوشت بپیوندید
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 4 =

برو بالا