موهای قوی
دانستنی‌های سلامتی

۷ روش برای داشتن موهای قوی و درخشنده

پروتئین یکی از اساسی‌ترین مواد مورد نیاز بدن است و این امر برای موها نیز صادق می‌باشد. موها نیز به یک نوع پروتئین به نام کراتین متکی اند. لذا موهای شما برای حفظ استحکام و قدرت خود به پروتئین نیاز دارند. به همین سبب بایستی پروتئین بیشتری را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

امروزه در سرتاسر جهان ریزش مو به مشکلی رایج برای همگان مبدل شده است. عادات غذایی بد، استرس زیاد، شیوه‌ی بدِ زندگی و سایر عوامل در این مشکل همگانی دخیل‌اند. در واقع موهایمان به هر آن چیزی که برای بدن ما اتفاق می‌افتد حساس هستند. اما برخی روش‌ها وجود دارند که با انجام آن‌ها می‌توان تا حد بسیاری به افزایش قدرت و درخشندگی موها کمک کرد. در ادامه در نت‌نوشت به معرفی ۷ روش از این روش‌های برای داشتن موهای قوی و درخشنده می‌پردازیم.

۱- قرار دادن پروتئین بیشتر در رژیم غذایی:

پروتئین یکی از اساسی‌ترین مواد مورد نیاز بدن است و این امر برای موها نیز صادق می‌باشد. موها نیز به یک نوع پروتئین به نام کراتین متکی اند. لذا موهای شما برای حفظ استحکام و قدرت خود به پروتئین نیاز دارند. به همین سبب برای داشتن موهای قوی بایستی پروتئین بیشتری را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

برای این منظور می‌توانید از لبنیات کم چرب، همچون شیر، ماست، پنیر و … استفاده کنید. افزون بر لبنیات، مرغ و تخم مرغ نیز منابعی غنی از پروتئین هستند.

۲- افزایش مصرف سویا و فرآورده‌هایش:

قرار دادن سویا و فرآورده‌هایش در رژیم غذایی یکی دیگر از روش‌هایی است که می‌توان برای داشتن موهای قوی و درخشنده به کار گرفت. سویا و فرآورده‌هایش سرشار از پروتئین گیاهی بوده و افزون بر این خواص بسیار زیادی برای سلامت بدن به همراه دارند. سویا و فرآورده‌هایش جایگزینی عالی برای پروتئین حیوانی هستند لذا اگر گیاهخوار هستید می‌توانید با افزایش مصرف سویا میزان پروتئین دریافتی خود را نیز افزایش دهید. فارغ از این موارد، سویا حاوی مقادیر زیادی ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است و می‌تواند نقشی مهم در سلامت مو داشته باشد.

۳- افزایش دریافت آهن و روی:

آهن و روی دو ماده‌ی معدنی مهم و ضروری برای حفظ سلامت موها و افزایش درخشندگی و استحکام آن‌ها هستند. آهن و روی در حمل اکسیژن و همچنین در بهبود عملکرد غدد چربی مفیدند. در کلیت امر، این دو ماده می‌توانند موجب افزایش استحکام موها شوند.

۴- عدم غفلت از ویتامین‌ها:

رژیم غذایی شما بایستی قادر به تأمین انواع ویتامین‌ها، مانند ویتامین A، ویتامین B، ویتامین C و ویتامین E باشد. این ویتامین‌ها برای داشتن موهای قوی و درخشنده بسیار مفید هستند.

۵- نوشیدن ۸ الی ۱۰ لیوان آب در طول روز:

عموماً به همه توصیه می‌شود که ۸ الی ۱۰ لیوان آب در طول روز مصرف کنند و البته این توصیه، توصیه‌ای‌ست درست. مصرف این مقدار آب نه تنها برای سلامت داخلی بدن، بلکه برای سلامت بیرونی بدن نیز مفید بوده و لذا برای داشتن موهایی قوی‌تر و پوستی زیباتر مؤثر می‌باشد.

۶- ماساژ دادن پوست سر:

ماساژ دادن پوست سر از جمله بهترین راه‌ها برای تقویت مو و افزایش قدرت موهای ضعیف است. علاوه بر این، این روش می‌تواند در کاهش استرس نیز مفید باشد.

موهایی درخشنده و قوی

۷- اجتناب از رنگ کردن، اتو کردن و صاف کردن مو:

بدیهی است که رنگ کردن، اتو کردن و یا صاف کردن مو می‌توانند موجب بهتر شدن ظاهر آن‌ها و تبعاً بهتر جلوه دادن چهره شوند. اما در عین حال متأسفانه این موارد می‌توانند عوارض متعددی نیز برای موها به همراه داشته باشند. گرما و مواد شیمیایی می‌توانند به موها آسیب رسانند، لذا اگر ریزش مو دارید، از این موارد اجتناب کنید.

به کانال تلگرام نت نوشت بپیوندید به صفحه اینستاگرام نت نوشت بپیوندید
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 1 =

برو بالا